menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Robotmaaier voor 2 aansluitende tuinen

Carldbc

Tekst aangepast

Carldbc

Een vraagje omtrent het delen van een robotmaaier.
Ikzelf heb een grasoppervlakte van 350 vierkante meter. Mijn buurman heeft een grasoppervlakte van 180 vierkante meter.
We hebben een zeer goede verstandhouding en hadden opeens het idee.” Wat als we een robotmaaier delen?...
Onze tuinen zijn afgesloten met een bekaertdraad ( genre) en klimop.
Het type draad ... laat ons toe om onderaan een stuk open te maken. Zodat de robotmaaier theoretisch van mijn graszone naar de graszone van de buurman kan rijden. Hoe breed moet de opening zijn ? En lukt dit effectief ?
Discussies over energie verbruik of andere mogelijke kosten zullen er zeker niet zijn.
donderdag 10 mei 2018 - 11:03
leerling

Leerling

Fijn om lezen dat buren ook goed overeen kunnen komen.

Een (paar) opening(en) maken is in elk geval ook goed voor egeltjes, mochten die er nog zijn in jullie buurt.

Er zijn robotmaaiers die werken zonder perimeterdraad. Die 'leer' je waar ze mogen maaien. Als je de opening een beetje hoger en breder maakt dan de afmetingen van de maaier (10 cm speling aan elke kant), lijkt me dat voldoende. Maar mogelijk weten ze in de winkel meer?

Per alternatief: zo'n robots zouden tussen 7 en 14 kg wegen. Er zijn er zelfs die (deels) op zonne-energie werken. Misschien kan je hem bv. elke dag zelf van de ene tuin in de andere zetten?
(Maar toch nog die opening(en) maken voor de egels?)
donderdag 10 mei 2018 - 13:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon