menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras of kunstgras

Ga naar meest recente reactie

gerda32

Gerda32

Al een tijdje wil ik iets veranderen aan mijn tuin. Het is op dit moment nog één en al modder. Graag wil ik een grasveldje aanleggen, zodat mijn hond lekker kan spelen. Ik twijfel alleen tussen echt gras of kunstgras. Ik heb op https://superkunstgras.nl/ hele mooie kunstgrassen gezien, het scheelt veel onderhoud en gedoe, maar ik wil wel dat het natuurlijk blijft.

Wat raden jullie aan?
woensdag 11 april 2018 - 11:34
minouke

Minouke

Niets gaat boven echt gras en zoveel werk is dat nu ook weer niet. Kunstgras moet je ook onderhouden zoals regelmatig borstelen dan heb je al gauw gemaaid.
woensdag 11 april 2018 - 11:52
leerling

Leerling

maar ik wil wel dat het natuurlijk blijft

Natuurlijk kunstgras. Hier klopt m.i. ergens iets niet.

Een paar bedekingen.

Kunstgras is niet ecologisch. Noch in productie, noch in aanleg, noch als het weer moet worden afgebroken en eventueel vervangen (en ja, ik weet dat er bedrijven zijn die zgn. recycleerbaar kunstgras verkopen, maar ook recycleren kost energie en grondstoffen en meestal zorgt dat ook weer voor afval), noch tijdens zijn 'levens'duur. Je creeert gewoon een stukje woestijn waar nauwelijks iets kan leven.

Je wil er een hond op laten spelen. Gaat die daar ook zijn behoeften op doen? Ik denk dat ik uitwerpselen liever uit gras zou oprapen dan uit plastic sprietjes.
woensdag 11 april 2018 - 21:10
starrider

Starrider

Wij hebben ook een stukje kunstgras liggen, tegenwoordig is het zodanig gemaakt dat je nog nauwelijks het onderscheid ziet van echt gras, natuurlijk als je er met je neus vlakbij staat dan is het wel merkbaar. Op gebied van onderhoud is het vrij makkelijk; niet meer afrijden, geen onkruid dat ertussen groeit, geen rosse plekken,waterdoorlatend en als de hond er dan eens iets op laat vallen dan pak je gewoon op. 1 à 2 X per jaar eens met de hogedrukreiniger erover en tis weer proper. Aanleg van kunstgras is natuurlijk duurder dan echt gras, maar dat is een keuze die je maakt.
donderdag 12 april 2018 - 11:23
pplakke

Pplakke

als je een mini tuin hebt en een hond kan het wel een voordeel zijn.omdat echt gras dan snel kapot gaat zijn.of er echt geen onkruid in gaat groeien geen idee.op youtube vind ik een filmpje van een speciaal reinigingstoestel.en op een bepaald moment lijkt daar toch een soort madeliefje uit te vliegen.ook veel mos en aarde ik kan me voorstellen dat die naden een ramp zijn om te wieden.zeker nu glyfosaat zeer spoedig echt gaat verdwijnen uit de rekken.

https://www.youtube.com/watch?v=tqt7dybCKkk


donderdag 12 april 2018 - 14:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon