menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Robotgrasmaaier ervaringen

Ga naar meest recente reactie

zonne-bloempje

Zonne-bloempje

Hallo

We zijn al sinds vorig jaar aan het rondkijken om ons een goede robotgrasmaaier aan te schaffen.
Onze tuin is tussen de 200 en 300 vierkante meter in oppervlakte.
Kunnen jullie een goed model aanraden?
Iets wat voor mijn man een groot struikelblok is is dat hij zich afvraagd ofdat er veel gras aan de voeten blijft hangen. We hebben kleine kindjes rondlopen die natuurlijk graag in het gras spelen.

Bedankt voor de feedback!
maandag 5 maart 2018 - 18:55
Carib

Carib

Wij hebben geen robotmaaier, maar wel een mulchmaaier. Deze gebruiken we alleen voor de delen van het gras die verder van het huis liggen (we hebben een behoorlijke grote tuin). Voor de gazons die dichter bij het huis en het terras liggen en waar dus het meest op gelopen wordt, gebruiken we een maaier met opvangbak, omdat we anders gek worden van de grassnippers die aan je schoenen blijven hangen. Bij heel droog weer valt het wel mee, maar als het gras ook maar enigszins vochtig is zitten je schoenen helemaal onder het gras.
Maar misschien werkt een robotmaaier anders en hebben andere mensen betere ervaringen?
maandag 5 maart 2018 - 19:54
leerling

Leerling

Voor zover ik weet zijn robotgrasmaaiers geautomatisseerde mulchermaaiers.

We hadden vroeger even een mulchmaaier. Die hebben we weer weggedaan, omdat ik grasmaaisel miste. Ik gebruik dat o.a. onder hagen en struiken om onkruid te onderdukken en vochtverlies tegen te gaan, onder aardbeistruiken om te vermijden dat aardbeien vroegtijdig rotten, tussen groentenbedjes om slijkvoeten te vermijden...

Een robotmaaier voor een tuin van 200 tot 300 m2 lijkt mij een overkill. Misschien is minder gras en meer struiken/vaste planten een alternatief? Lijkt me leuk voor kleine kinderen die al eens graag verstoppertje spelen.

Ik ken uw situatie niet. Niet iedereen heeft evenveel tijd, energie, fysieke mogelijkheden, behoefte aan netheid... En ik wil zeker niet wijsneuzerig of belerend doen, maar wat is er mis met kinderen voetjes leren vegen of hen leren buitenschoenen uit te doen wanneer ze naar binnen gaan en eventueel binnen pantoffeltjes aan te doen?
dinsdag 6 maart 2018 - 00:22
Patrikc

Patrikc

Kinderen vinden het geweldig zich vuil te maken in de tuin.

250 m² gras is op 10 minuten gemaaid met een elektrische maaier van een paar 100 €. Dat is minder tijd dan je nodig hebt om de robotmaaier regelmatig te controleren.

Ik denk toch dat ik niet de enige ben die hier de wenkbrauwen fronst want als je dat niet kunt opbrengen denk ik dat je beter naar een appartement met een groot balkon verhuist.
dinsdag 6 maart 2018 - 10:07
Carib

Tekst aangepast

Carib

Met grassnippers aan je schoenen is even voeten vegen geen optie. Het zit ook aan de zijkanten van je schoenen en moet meteen met een zachte veger verwijderd worden, want eenmaal aangedroogd krijg je het niet meer eraf. Kinderen zullen toch ook wel eens op het gras stoeien en dat snipperspul zo aan hun kleren krijgen. Steeds oude schoenen of oude kleren aantrekken is niet reëel. Maar ik ben het eens met patrikc; een robotmaaier is een dure grap en onnodig voor deze kleine oppervlakte.
dinsdag 6 maart 2018 - 19:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon