menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Pelargoniums

Ga naar meest recente reactie

erice

Erice

Afgelopen jaar heb ik voor het eerst geraniums/ pelargoniums gestekt en ik moet zeggen: 70% was gelukt.
Maar nu wil ik graag weten... moet ik in het vervolg stekken nemen van de planten die afgelopen jaar zijn gestekt (en die er dus heel gezond en stevig uitzien en nog vol bloem zitten) of stekken nemen van de planten van de vorige jaren die dus ieler, dunner en niet zo mooi meer zijn.....
Dus met andere woorden: is het een kwestie van rouleren... om het jaar stekken nemen of elk jaar van de nieuwste plant?
zaterdag 21 oktober 2017 - 14:17
c j de k

C j de k

Als er stekken zijn te halen bij je oude planten zou ik dat zeker doen .
Je hoeft in dit geval niet van je mooie bloeiende planten te gaan snijden
zaterdag 21 oktober 2017 - 19:37
erice

Erice

Dank voor het advies ( waar ik al op hoopte) Er zijn inderdaad nog heel veel stekken te nemen van de oudere planten....Nu zie ik pas goed het verschil tussen de oudere en mijn nieuw gestekte planten... OH wat zijn die mooi geworden... stevig groot gezond blad en de bloemen ook nog steeds helder en groot en fris... Dat gaat dus een klusje voor elk jaar worden....ik zet er gewoon een 30 tal in een groot ondiepe tray en geef ze op het onderblad water et voila.... bespaarde mij afgelopen jaar 40 gratis planten.....
zondag 22 oktober 2017 - 10:07
leerling

Leerling

In wat voor omgeving zet je die tray? Licht/eerder donker, temperatuur...?

'k Zou het wel eens willen proberen, maar ik kan ze lleen kwijt in de veranda, en als het echt koud is buiten, durft het daar ook wel licht vriezen.
maandag 23 oktober 2017 - 21:52
erice

Erice

In een tuinhuis en dan weer in zo'n plastic rechtopstaand kasje voor eventuele kou. Wel voor het raam dan. Het is er best koud maar het vriest er niet... Daar zou ik wel bang voor zijn want ik vrees dat ze daar niet tegen bestand zijn.
donderdag 9 november 2017 - 17:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon