menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Border/plantenbak onder balkon

Ga naar meest recente reactie

cvdam

Cvdam

Wij hebben een vaste plantenbak onder het raam die voor 2/3 onder een balkon zit. Het is dus een hele droge plek. Ik zou er wel graag wat in willen zetten omdat het er nu zo kaal bij staat maar heel veel water geven zie ik ook niet zitten omdat het een grote bak is.
Welke planten zouden geschikt zijn voor deze situatie?
Ik wilde er eigenlijk maagdenpalm in zette maar ik ben bang dat ik dat veel water moet geven.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 5 augustus 2017 - 20:44
zuurtje

Zuurtje

Weghalen en het pad mooi verbreden? Lijkt mij ook lastig met ramen zemen.
Ineke
zaterdag 5 augustus 2017 - 21:13
Roeli

Roeli

Kunstplanten in zetten. Hoef je helemaal geen water te geven.
zaterdag 5 augustus 2017 - 21:57
sophora

Sophora

Ik zou daar met mooie planken zitbanken van maken. Handig om boven aan je vensters te kunnen om te kuisen.
zaterdag 5 augustus 2017 - 22:49
Roeli

Roeli

Met een klep als bovenkant.
Handig om je stoelkussens in op te bergen.
zondag 6 augustus 2017 - 07:56
Jeanine S

Jeanine S

Klimop hangt mooi erover en daartussen een klein blijvend winterhard struikje
zondag 6 augustus 2017 - 09:23
zuurtje

Zuurtje

Ben benieuwd naar de reactie van CvDam, vind die van mij de beste ahum
hopelijk ben ik niet te vrijpostig .........
Ineke
zondag 6 augustus 2017 - 11:32
deHaan

DeHaan

Ik zie eigenlijk 3 optie,s,
1 bak weghalen.
2 watergeef systeem aanleggen.
3 winterharde cactussen planten.
maandag 7 augustus 2017 - 10:00
Roeli

Roeli

Cactussen...... en dan een keer met de poepert op het randje van de bak gaan zitten.
maandag 7 augustus 2017 - 10:10
sophora

Sophora

Ik vind dat wij die oplossing niet kunnen geven omdat we de situatie niet kunnen inschatten.
Is het de zonkant? Heeft CVdam kinderen.Heeft hij een grote tuin?

Dat zijn allemaal zaken waar wij niets van afweten.
Cactussen vind ik maar niets. Voor mij twee opties. Bak weghalen als hij toch geen functie heeft of zoals ik eerder zei. Planken opzetten zodat het als zitplaats kan dienen of zoals Roelie zei, in de plaats planken , deksels zetten om opbergruimte te hebben. Vooral interessant als er kinderen zijn. Of om kussens of tuingerief op te bergen.
Vermits CVdam niet reageert op onze voorstellen zullen we hem verder zijn plan laten trekken.
maandag 7 augustus 2017 - 10:29
zuurtje

Zuurtje

Ik heb nog een idee, goed waterdicht maken en er een langwerpige vijver van maken, hoe leuk is dat
Ineke
maandag 7 augustus 2017 - 11:11
cvdam

Cvdam

Bedankt voor alle reacties. Het is aan de voorzijde van het huis, gericht op het westen. Er zit nog een stuk voortuin voor en we hebben een flinke achtertuin. Weghalen vind ik geen optie omdat het echt bij het huis hoort. Ook banken lijken me niet zinvol omdat het om de voorkant gaat.
We hebben kleine kinderen maar aangezien het de voorzijde van het huis is zouden cactussen wel kunnen.
Zou lavendel een optie zijn of heeft dat toch nog veel vocht nodig. Ik wil best af en toe gieten maar niet dagelijks.
maandag 7 augustus 2017 - 13:39
Jeanine S

Jeanine S

Lavendel is heel mooi voor in zo'n bak.
Maar daar komen ook wel bijen naartoe hé
maandag 7 augustus 2017 - 16:29
Carib

Carib

Nou en? Is er iets tegen bijen? Op het westen, met een overhang en allemaal struiken ervoor lijkt het me niet zonnig genoeg voor lavendel.
maandag 7 augustus 2017 - 17:01
Dany

Dany

Als jullie nog kleine kinderen hebben zou ik zeker geen (winterharde) cactussen zetten wegens te gevaarlijk, je kan wel verschillende soorten sempervivum in zetten ze worden niet hoog en hebben niet zoveel water nodig of maak er een rotstuintje van.
maandag 7 augustus 2017 - 21:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon