menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Egale gazon

Ga naar meest recente reactie

leerling

Tekst aangepast

Leerling

Een paar jaar geleden hebben we hier ingrijpende grondwerken laten uitvoeren (vernieuwen riolering, bezinkput, sceptische put, plaatsing hemelwateput...).

De eindafwerking liet op zich wachten en mijn dierbare eega werd wat wanhopig van al dat zand dat via schoenen zijn weg vond naar binnen. In de achtertuin werd zo goed en kwaad mogelijk grond effen getrokken en eco gazonzaad uitgestrooid.

In het voorjaar was de eerste maaibeurt al achter de rug toen eindelijk de volgende werkploeg langs kwam om de grond om te frezen en in te zaaien. Na de zijtuin bewerkt te hebben, keek de ploegleider met een kritische blik naar het werk van mijn eega en vroeg of misschien we ook dat deel van de tuin niet echt egaal wilden. Mijn eega zwichtte.

Dit najaar toverde een(?) mol onze zijtuin om tot een maanlandschap.
Dit voorjaar kreeg ook onze achtertuin bezoek.

Ik ben dol op mollen.
dinsdag 11 april 2017 - 03:49
Polplastron

Polplastron

Tuinieren is de illusie hooghouden dat je controle hebt op je omgeving om er dan weer telkens mee geconfronteerd te worden dat de omgeving nog altijd een "eigen willetje" heeft!
dinsdag 11 april 2017 - 10:14
Tuinprins

Tuinprins

Een 'sceptische' put wil ik wel eens van dichtbij zien ....
dinsdag 11 april 2017 - 20:33
Polplastron

Polplastron

Het is dan ook "septische" put natuurlijk, maar daar gaan we toch niet moeilijk over doen hé!
dinsdag 11 april 2017 - 20:56
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Hoezo, hebben jullie dat dan niet? Zo eentje die zelf wel beslist wat hij wil bijhouden en wat niet?

dinsdag 11 april 2017 - 21:08
Jozef.ka

Jozef.ka

Egaal houden is een utopie, maar wij dromer er allemaal zo graag van...
maandag 17 april 2017 - 12:37
petersmit
woensdag 31 mei 2017 - 15:03
leerling

Leerling

@Petersmit
Waarom? Of je nu gras zaait of met graszoden werkt, voor mollen, woelratten of woelmuizen maakt het geen verschil toch?
donderdag 1 juni 2017 - 00:25
Patrikc

Patrikc

héhé Petersmit maakt gewoon een beetje sluikreclame voor eigen winkel
donderdag 1 juni 2017 - 08:26
petersmit

Petersmit

nee hoor. dat is me aangeraden haha .
vrijdag 2 juni 2017 - 09:59
Joda

Joda

Sommige leggen graszoden met zo een verweven plastic net

Als dat de rommel is alwaarvoor reclame gemaakt, dan is dat een regelrechte schande
zaterdag 3 juni 2017 - 11:57
leerling

Leerling

@Joda
Misschien toch zelf even nakijken voor je nodeloos met het vingertje schudt?

Blijkbaar werkt deze firma met biologisch afbreekbare netten die na 4 jaar verteerd zouden moeten zijn: http://www.graszodenkopen.nl/veelgestelde-vragen#graszoden5
zaterdag 3 juni 2017 - 13:45
Joda

Joda

Als je bij een deugdelijke firma matten besteld heb je die plastic rommel niet nodig.
En anders verwijder je hem foor het plaatsen.

Buurman had ook zogenoemde bio afbreekbare netten, tot hij 10 jaar later nieuwe perken wou aanleggen.

De ondergrond zat nog steeds vol met die plastic rommel
zondag 4 juni 2017 - 14:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon