menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon herstellen na mollenplaag

Ga naar meest recente reactie

roh85

Roh85

Deze winter heeft mijn gazon te maken gehad met een flinke mollenplaag. We zijn deze te lijf gegaan met mollenklemmen en mollen verschrikkers, maar tevergeefs. Ik ben op zoek naar de beste aanpak om mijn gazon weer mooi te herstellen.
Ik heb de molshopen opgeruimd en het zand open geharkt en aangedrukt. De hele ondergrond (ook waar er geen molshopen zijn) is heel ongelijk door de gangen die ondergronds lopen. Hoe herstel ik dit?
Ik kan nu op de kale plekken in het gras opnieuw gras zaaien maar dan ga je waarschijnlijk kleur verschil zien met de rest van het gazon. Zijn hier tips voor?

Alvast bedankt.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 11 maart 2017 - 14:04
pplakke

Pplakke

persoonlijk heb ik daar nooit meer aan gedaan dan hoe het bij u nu is.
gras groeit vanzelf terug en een mol is nooit alleen dus zelfs als je hem hebt.
kunnen er nieuwe komen of hij kan gewoon een tijdje geen nieuwe hopen maken.

om die verzakingen tegoei op te lossen.
moet je al alles opnieuw gaan omploegen frezen en zaaien.
maar stel dat hij daar volgende maand opnieuw is.
dan heeft al dat gelijk trekken geen enkel nut gehad .
zondag 12 maart 2017 - 05:00
Tuinprins

Tuinprins

Waar is de mol gebleven? Naar de buren?
zondag 12 maart 2017 - 06:34
Bert7

Bert7

Ik heb hetzelfde probleem. Vorig jaar de perfecte tuin laten aanleggen (ik ben een tuinleek) met grasmatten. Nu is hij alles behalve egaal en groen. Overal bulten, verzakkingen en plekken.

Ook ik vraag wat de beste manier is om dit te herstellen? Wellen, bemesten, opnieuw inzaaien,...

Iemand tips?
donderdag 23 maart 2017 - 09:44
roh85

Roh85

@Tuinprins Ik heb de hele winter door 3 mollen klemmen in de grond gestoken. De mol niet te pakken gekregen. Klem wel toe, maar geen mol.

Ik heb de molshopen gelijk geharkt. Het overtollige zand met de tuinslang en water terug de molshoop in gespoeld (een tip die ik gekregen had van iemand) en opnieuw ingezaaid met herstel gazon zaad, terug aangevuld met nieuwe (pot)grond en aangewalst.
zaterdag 25 maart 2017 - 09:55
Bert7

Bert7

@Roh85 Ik ga dit weekend hetzelfde doen als jij. Trouwens de tip van het overtollig zand met een tuinslang terug de gangen inspoelen is echt een goede tip!
maandag 27 maart 2017 - 08:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon