menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groendak

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen

Binnenkort starten ze met onze nieuwbouw woning. Hieraan is ook een vrij groot deel plat dak. Nu dacht ik er aan om hierop een (extensief) groen dak aan te leggen? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat wel/niet te doen? Wat zijn de voordelen hiervan? Hoe pak je dit aan of laat je dit beter doen?

Alle informatie is welkom

Groetjes
Roeliee
dinsdag 28 februari 2017 - 20:54
Roger Verpoort

Roger Verpoort

Beste,

Je kan bij mij terecht voor info over groendaken.

[email protected]

m.v.g.

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 2 maart 2017 - 11:45
Roeliee

Roeliee

Bedankt beiden voor de reacties! Ondertussen ook al eens overlegd met onze architect. Hij vreest dat onze fundering niet sterk genoeg zal zijn...jammer!

Groetjes
Roeliee
zaterdag 4 maart 2017 - 16:16
jdcoster

Jdcoster

Ik zou een architect zoeken die betere funderingen voorziet hoor Een extensief groendak weegt amper wat meer dan een pannendak toch. Heeft die architect daar wel ervaring mee? Heeft hij er al toegepast? Anders is hij totaal niet mee met met zijn tijd en bouwt hij in 2017 woningen voor de jaren '90 terwijl hij er moet voorzien die inspelen op de noden en de uitdagingen van de toekomst.
zaterdag 4 maart 2017 - 18:58
Roeliee

Roeliee

Ons huis wordt een houtskeletbouw wat heel wat lichter is dan een traditionele bouw. Waarschijnlijk daarom dat er een minder dikke fundering werd voorzien? Wel geen idee of onze architect hier ervaring mee heeft, ik vermoed niet echt. Wel kreeg ik een artikel te lezen waarin stond dat je bij gebruik van een groendak, je regenwater niet meer kan gebruiken. 't Is te zeggen dat dit dan bruin wordt en soms ook een geurtje heeft...

Swat, we kunnen het nog altijd eens bekijken

Groetjes
Roeliee
zondag 5 maart 2017 - 19:50
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

Volledig kantoorgebouw in houtskelet met groendak
http://eaplus.eu/#/project/112/passief-kantoor-stroomop
zondag 5 maart 2017 - 21:26
Roger Verpoort

Roger Verpoort

Kan ook lichtgewicht aanbieden.
Verzadigd 60 kg de m².

m.v.g.
maandag 6 maart 2017 - 16:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon