menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Schutting plaatsen tegen bestaande taxushaag

Ga naar meest recente reactie

Franklin1

Franklin1

Ik heb een taxushaag van meer dan een meter breed in mijn tuin staan. Daar ik wat extra ruimte wil voor een terras ben ik van plan de haag aan 1 kant tot de stam terug te snoeien en dan een schutting ertegenaan te plaatsen.
Nu ben ik alleen bang dat ik met het plaatsen van de palen voor de schutting de wortels zal beschadigen.
Heeft iemand een tip hoe dit het beste aan te pakken?

Alvast bedankt, Franklin
zaterdag 4 februari 2017 - 14:34
jdcoster

Jdcoster

Als het over een houten schutting gaat en je slaat stalen paalhouders met een kruisvormige punt in de grond tussen de stammetjes, dan zal die schade wel minimaal zijn.
Vergeet ook niet dat de haag aan de kant van de schutting zal te lijden hebben door lichtgebrek.
zaterdag 4 februari 2017 - 14:53
LT

LT

Indien deze haag als erfafscheiding dient, raad ik aan om hem helemaal uit te doen en door een schutting te vervangen.
zaterdag 4 februari 2017 - 16:50
jdcoster

Jdcoster

We missen weer duidelijke foto's om een goed beeld van de situatie te hebben.
zaterdag 4 februari 2017 - 18:50
zuurtje

Zuurtje

Inderdaad een foto nodig, gehalveerde heg, schutting er tegenaan, de heg gaat weer groeien en dan?
Ineke
zaterdag 4 februari 2017 - 19:12
Patrikc

Patrikc

De haag is 1 m breed en je wil extra.ruimte, dan snoei je die toch gewoon sterk terug zodat je een haag van 30 cm breed krijgt. Taxushaag van 30 cm breed is een perfecte schutting.
zaterdag 4 februari 2017 - 21:58
Franklin1

Franklin1

De haag is 23 meter lang en het is een erfafscheiding. Voor de buurt wil ik graag de buitenkant groen houden anders kijken ze allemaal tegen een donkere schutting van 23 meter aan. Aan de binnenkant wil ik wel een schutting plaatsen en daar de haag erg breed is zal ik ongeveer 23 * 50 cm extra tuinoppervlak kunnen krijgen.

Ik denk dat ik het ga proberen met de stalen paalhouders met een kruisvormige punt ga proberen. Bedankt voor de reactie.

donderdag 9 februari 2017 - 15:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon