menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Planten als afscheiding

Ga naar meest recente reactie

egk36131426

Egk36131426

Ik zou aan één zijde van de tuin een soort plantenscherm willen om inkijk te minderen. Reeds vele jaren stond daar Kerria Japonica die hier altijd goed heeft voor kunnen dienen. Echter dit jaar (na ons verlof) kwamen we thuis en de ganse struik (verspreid over een lengte van 6 meter was, met uitzondering van enkele blaadjes, volledig bruin geworden. Ik heb geprobeerd om hem nog te redden maar de struik bleef verder bruin kleuren (afsterven ?).
Ik denk dat ik hem nu volledig ga weghalen en zou in de plaats een ander soort afscherming willen zetten. Heeft iemand hiervoor suggesties ?
zaterdag 5 november 2016 - 11:54
c j de k

C j de k

Te veel om op te noemen .
Maar ik zou eerst afwachten of hij in het komend voorjaar weer uit gaat lopen.
Heb deze al meerdere malen met de grond gelijk gemaakt en komt steeds weer terug
Groetjes.
zaterdag 5 november 2016 - 12:24
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Betongaas. Daar kun je van alles bij op laten groeien. In overleg met de buren natuurlijk.Die kerria loopt heus wel weer uit. Of hebben de buren er "iets" mee gedaan.
zaterdag 5 november 2016 - 18:01
LT

LT

Ja, joukje, hebben we hier ook gedaan.
Wel dubbel, met rietmatten er tussen. Dan van twee zijden hedera. De doorkijk is dan meteen minimaal. Na jaren verdwijnt de rietmat. Dan heeft de hedera het allang overgenomen.
zaterdag 5 november 2016 - 22:44
Tuinprins

Tuinprins

Bij twee tuinen die ik ken is deze zomer de Kerria japonica Pleniflora bruin geworden of zijn flink wat takken afgestorven. Het doet me sterk denken aan een of andere vorm van verwelkingsziekte. Kerria heb ik altijd gezien als ijzersterk en weinig vatbaar voor ziektes en plagen. Misschien tijd om die mening te herzien?


Gegroet, de tuinprins
zondag 6 november 2016 - 08:18
Carib

Carib

Hier is de kerria ook behoorlijk bruin geworden dit jaar. Ik denk niet meteen aan een verwelkingsziekte, want dan zou ik verwachten dat hij helemaal bruin en dood was, maar het was meer dat 2/3 van de takken bruin waren en om en om. Ik dacht dat hij gewoon aan verjonging toe was. We hebben hem afgeknipt en hij heeft al weer flink wat jonge scheuten gemaakt.
zondag 6 november 2016 - 14:00
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website
zondag 6 november 2016 - 22:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon