menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tennisdraad.

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

we zijn eindelijk begonnen met de bouw van onze wonig...
maar we moeten alles nog omheinen en omdat ik graag de kant met de buren zou laten begroeien met een groenblijvende klimmer hebben we dus gekozen voor tennisdraad met bovenbuis....
alleen: onze dtuin is 120 meter diep,maal twee( 2 kanten aan he) en 22 breed.
effe een berekeningske gemaakt en toch beetje verschoten van de prijs.....
langs de andere kant wil ik niet iets goedkoper zetten om dan pakweg een aantal jaar later opnieuw met kosten te zitten.
heeft iemand een goedkoop adres voor die tuindraad en andere benodigdheden(palen,spandraden etc.??
met dank! ceti.
vrijdag 27 april 2007 - 21:39
brompie

Brompie

Dat dit veel geld gaat kosten snap ik wel maar ik heb geen idee wat tennisdraad is.
Moet ik dat zien als een soort geplastificeerde waslijn???.
Bij de Gamma hebben ze touuwens wel staaldraad met plastiek er omheen is niet zo duur.
Succes Brompie
woensdag 2 mei 2007 - 02:11
Esem

Esem

brompie,nooit een tennisveld gezien.
Wel de draad die er rond staat in kleine ruitje,s groen en geplastifieert is de zogenoemde tennisdraad.
En zeer bekende leverancier met de grote B.
Gr Esem,
woensdag 2 mei 2007 - 02:27
cetinel

Cetinel

dit is tennisdraad:
[afbeelding verwijderd niet-https]

ik wou deze omdat ten eerste mijn bedoeling was om er langs de terraskant klimmende planten tegenaan te leiden en deze daar voor geschikt is
verder is het ook zo dat er in mijn wei(1500m²) schapen( stuk of drie vier) en pluimvee komen te lopen
en ik heb regelmatig kuikens,die kunnen daar ook niet zo makkelijk doorheen....
we hadden al een paar keer met de buurman gepraat( een gedeelde kant hè)
en die had al es een prijsofferte laten maken en vond die nogal duur dus hadden ze samen met mijn man besloten om het zelf samen te doen.........
hubbie had al gezegd dat het wel de goede moest zijn en we waren volop aan het zoeken en rekenen
hij wist ook dat het minstens 1,80 hoog moest zijn en liefst nog 2 meter want ik heb ook nog een autistische zoon die niets liever doet dan dingen over de draad bij de buren te smijten....dus voor ons: hoe hoger hoe liever
maar buurman heeft blijkbaar al voor ons beslist want toen we daar toekwamen zagen we dat hij al bezig was met de omheining! 1 kant al gedaan en langs het midden was hij al halfweg......met betafence van 1,50 light....met mazen waar mijn kleinere kipjes en mijn konijn met gemak doorkunnen...alle palen stonden er al(in beton dus)
staat ook helemaal niet mooi gelijk de bovenkant....
hij heeft draad van anderhalf en palen nadat ze in de grond zitten zeker 15 cm korter...dus die ging hij achteraf nog ingraven zei hij....
dat wil dus zeggen dat de omheinig amper 1,35 hoog is
hij had ook weinig oren naar wat we te zeggen hadden: ze staan er nu en ze komen er niet uit!.
tja,mooi dat ik daarvoor niet betaal zegt mijn man( hebben we nog niet over gehad met de buren)
ben er niet blij mee,maar ruzie zoeken wil ik nou ook weer niet...
hij wil ook een haag planten,maar die mag toch niet op de grens dan?? dat wil ik niet echt hoor...dan moet hij maar zoals in de wet staat een halve meter van de grens blijven
de kippen moeten we dan maar knippen vond hij,en als er 1 overgeraakte vond zijnen hond da wel plezant....
dat ze door de mazen konden vond hij ook niet erg....
ben benieuwd wat de andere buren ervan vinden want langs de andere kant grenst het weer aan andere mensen...volgens mij heeft hij ook met hen niet overlegd...ik snap wel dat hij wil besparen,maar als je ergens samen voor moet betalen mag je toch minstens verwachten dat alles in overleg gebeurt...
das goe genoeg voor de komende jaren zei hij...
tja pech als er dan vanalles in zijjn tuyin beland hoor( zoon) en dat zal gegarandeerd gebeuren want hij heeft vandaag echt expres langs de al gespannen draad gaan staan en dingen lopen gooien,nu konden ze er nog mee lachen,benieuwd hoelang dat duurt....

woensdag 2 mei 2007 - 04:14
Esem

Esem

centinel.
Spijtig dat zoiets steeds weer terug moet gebeuren.
En ja als hij een haag zoekt te planten moet hij 5O cm. van de scheidingslijn blijven ,en moet hij de beide kanten van zijn haag kunnen, en ook moeten snoeien.
Zodat ook jij nog eens niet, zijn haag moet gaan snoeien.
Spijtig dat buren toch niet beter overeen kunnen komen.
mMar ja Het is bij jou zo, en het is op vele plaatsen zo.
Gr Esem,
woensdag 2 mei 2007 - 04:54
berenice

Berenice

vind ik zeer spijtig ;;;;;;

ja beter een goed buur , dan en ver famillielid
grts berenice


donderdag 3 mei 2007 - 05:58
Spuddy

Spuddy

FF of-topic: Wij noemen die draad gewoonweg 'Beckaertdraad' omdat die marktleider zijn in dat soort omkeining.
donderdag 3 mei 2007 - 18:58
Esem

Esem

Mag hier reclame gemaakt worden op het forum???
En vraagje,omdat dat op sommige forums niet mag.
Ik weet ook dat dat een van de bekendere namen is maar weet niet of het hier mag al dan niet.
Gr Esem,
vrijdag 4 mei 2007 - 01:30
brompie

Brompie

ik heb wel eens een tennisveld gezien hoor (niet al te vaak hoor) maar zo'n soort omheining noemen wij hier in het westen gewoon GAAS.
Grt Brompie
vrijdag 4 mei 2007 - 04:06
dutchadesign

Dutchadesign

Cetinel,

Naast de bekende merken heb je ook vele bijna "B" merken, die evengoed zijn maar meer betaalbaar, toch moet je rekening houden met een strekkende meterprijs van € 48,- inclusief plaatsen.

Een tuin van dit formaat heeft een goede afscherming nodig. Als je kijkt naar de totale kosten van de tuin als je die zou aanleggen, excl. grondwerk en opties zit je al snel op € 32,-/m2 en dan is de afscheiding daar 15% van. Eén en ander natuurlijk afhankelijk hoe je de tuin wil indelen.

Meer advies of informatie voor een ontwerp (want je kan niet vroeg genoeg beginnen, nu kan je nog leidingen door de tuin leggen als elektra en water..):

mail dan naar [email protected]
maandag 7 mei 2007 - 00:32
hildavw

Hildavw

Je kan nu op de plaatsen waar de kippen komen, tegen het bestaande gaas een fijner gaas vastmaken, op kleinere hoogte dan het oorspronkelijke.
Zo heb je dan toch al een oplossing voor je kippen en konijnen !
Hilda
woensdag 9 mei 2007 - 00:57
cetinel

Cetinel

Je kan nu op de plaatsen waar de kippen komen, tegen het bestaande gaas een fijner gaas vastmaken, op kleinere hoogte dan het oorspronkelijke.
Zo heb je dan toch al een oplossing voor je kippen en konijnen !
Hilda


ja dat was ik ondertussen al van plan,met kippegaas of zo langs onderen.

zo ziet het er nu uit:
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
maandag 14 mei 2007 - 00:06
hildavw

Hildavw

Echt mooi ziet het er nu niet uit.
Hopelijk wordt het gauw verborgen door groene begroeiing.
Veel succes en niet te veel last met je buren hopelijk !
Hilda
maandag 14 mei 2007 - 05:11
cetinel

Cetinel

ja maar dat gaas ga ik nu niet laten begroeien hoor!
we zijn niet van plan daar voor te betalen,en als je dan wel gebruikt om je planten te laten groeien....
das ook niet eerlijk,bovendien kunnen ze lekker zeggen dat het mijn schuld is dat alles krom komt dan( wat dan bovendien ook wel klopt)
mischien toch maar langs onze kant zelf tennisdraad spannen.
maandag 14 mei 2007 - 05:14
hildavw

Hildavw

Daar heb je inderdaad gelijk in.
Maar misschien doen de buren het zelf wel.
Welke kant is de jouwe ?
Als het de linkse is, zul je nog heeeel wat werk hebben blijkbaar.
maandag 14 mei 2007 - 05:16
cetinel

Cetinel

haha inderdaad de linkse kant...
we zijn nog maar net gestart met de bouw.
maandag 14 mei 2007 - 05:18
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

vandaag nog es naar de werf geweest om een paar viooltjes te planten in de voortuin,staat het toch beetje kleurrijk in afwachting van latere vaste beplanting en wat zie ik???
buurman heeft gewoon de gehele lengte van onze erfgrens(meer dan 120 m lang) beplant met cypressen.....net op de grens.....
hij had dat vorige week aan mijn man gevraagd of die dat okee vond,maar die kwam dat eerst aan mij vragen en ik wou niet....
heeft ie dus toch weer gewoon gedaan,vind ik niet zo fijn eigenlijk.
en toen ik ze derop aansprak beweerden ze dat mijn echtgenoot heeft gezegd dat het mocht wat mij ten zeerste zou verbazen want dan wist ik het wel!
maar omdat ze dat zegden en hubbie nog steeds op het werk zat stond ik daar mooi zonder verweer...
hij heeft ook niks grond voorbereid of zo zo te zien: gewoon met de schop het gras losgemaakt en daar geplant....
ik vind dit wel moeilijk hoor!ik word telkens voor een voldongen feit geplaatst.
en ik wil niet voor we er wonen al ruzie met de buren,maar ik vind dit ook niet bepaald leuk!
das iets wat ikzelf nooit zou doen....
hij gaat ze tot 2 meter hoog laten worden ....hoe ver in de rondte groeien de wortels daarvan ook door eigenlijk,met andere woorden,tot hoever bij mij komen die wortels...stel dat ik zelf ook wat plant in de buurt,en ik steek per ongeluk die wortels af,dan is dat voor die plantjes toch ook niet best( dat vraag ik dus niet omdat ik dat van zin ben om zo wraak te nemen,maar omdat ik dacht daar later ook wel het een en ander te planten,maar dan geen bomen of struiken,wel vaste planten en zo,en ook niet direct tegen de draad...
hier waar ik woon staat laurierkers net op de grens(stond er al toen we hier kwamen wonen) en ik vind dat er toch wel redelijk wat wortels deze kant uitgroeien hoor!,als ik iets in de grond wil steken geraak ik vaak niet of zeer moeilijk door de wortels heen....
dinsdag 22 april 2008 - 16:54
Rita1960

Rita1960

Tjemig Cetinel, je bent wel gezegend met zo'n buurman.
't is erg lastig om hier nog wat tegen te doen. 'k weet wat het is, vroeger ook zulke buren gehad
Wens je heel veel succes en je mag (tenminste in Holland) over de erfscheiding - dus op je eigen grond-
de bomen snoeien, wortels verwijderen en dergelijke

Sterkte!

Rita
dinsdag 22 april 2008 - 18:49
LauraK

LauraK

Hallo Cetinel,

Zo te zien op die ene foto is het wel een prachtige plek waar jullie zullen gaan wonen! Heel jammer
dat je dan net zo'n buurman treft die op deze manier roet in het eten gooit! Zonder overleg dingen
doen die hij andersom ook niet fijn zou vinden als jullie dat zomaar zouden doen...

En alhoewel het dubbel werk is, kunnen jullie langs zijn hek toch gewoon jullie eigen hek zetten, op
jullie eigen grond. Misschien is een schuin teruglopend stuk gaas aan de bovenzijde ook wel handig,
om dingen tegen te houden die je zoon wil lanceren.

Wat ik zelf vaak meteen doe als ik dure dingen voor de tuin (of in huis!) nodig heb, is kijken op internet.
Hier in Nederland is veel te vinden op Marktplaats. ook vaak grote partijen gaas tegen redelijke prijzen.
Soms moet je er dan wel iets verder voor rijden, maar het verschil in prijs kan enorm zijn; en dan heb
ik het gewoon over nieuw gaas hoor! In België heb je ook zo'n site: http://www.kijiji.be/ Het
gaas wordt trouwens ook vaak harmonica of harmonika gaas genoemd.

Meer foto's van jullie nieuwe huis in aanbouw zou ik zelf heel leuk vinden om te zien...

Groeten van Laura.
dinsdag 22 april 2008 - 20:20
cetinel

Cetinel

eventjes een rechtzetting(is wel zo eerlijk tegenover buurman)
echtgenoot is dus wel degelijk de boosdoener blijkbaar!!
vorige week had hij het er met mij over en ik dacht zo hardop: is mischien wel handig tegen inkijk zo een haag....en dan hoeven wij alvast niet ook iets te doen om zicht weg te nemen,langs de andere kant.....wil ik dat wel net tegen de draad....of is het niet de moeite waard om met buurman over te bakkeleien....als hij het zelf onderhoud etc....was zo een beetje de voors en tegens aan het afwegen
was dus volgens mijn man toestemmen,ik had geen idee dat ie tussendoor de buurman daar nog es gezien heeft(had ie mij niet verteld)en toen zei hij dus dat het mocht!
ook beetje mijn eigen schuld,ik had gewoon gelijk van in het begin gewoon nee moeten zeggen in plaats van,als en mischien etc.....(alsof hij anders acht slaat op wat ik zo hardop denk zeg!!)
ik vraag dat gisteravond,zegt hij: ja zeg!! je zei toch dat het wel goed was!! tja....

op die site ben ik daarnet al es geweest en ga sebiet nog wat verder kijken laura,
bedankt voor de url.
en zal een dezer es fotos plaatsen van huis in huidige staat!
woensdag 23 april 2008 - 07:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon