menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strak, maar saai tuintje. Ideeen gezocht.

Ga naar meest recente reactie

Evaevaeva

Evaevaeva

Onze tuin hebben we kort geleden praktisch veranderd. Onderhoudsvriendelijk is een woord waar ik blij van wordt, maar wat ik meteen heel suf vindt. Met jonge kinderen is speelruimte in de tuin heel fijn en schuift het authentieke naar de achtergrond. Hoewel, we hebben wel gekozen hebben voor houten speelhuis.

De tijd die ik aan de tuin besteed moet in balans staan met de tijd voor mijn hond en kind. Ik ben dus op zoek naar eenvoudige aanpassingen waardoor ik meer groen heb, de speeluimte gelijk blijft en ik tòch dat franse authentieke sfeertje kan creëeren.

Er komt nog een klein fietsschuurtje achterin de tuin, tegen de schutting aan. Mooie leilindes kan ik dus wel op mijn buik schrijven. Misschien weelderige begroeiing langs het schuurtje?

Pergola, ergens een druif, klimplanten aan de schutting en een boom(pje) op de plek waar de fontein nu staat gaan door mijn hoofd, maar concrete (en tuintechnische verstandige) keuzes heb ik nog niet gemaakt.

Hoe zouden jullie dit invullen? Ik ben beneiuwd naar jullie inzichten en dan met name de plek en vorm van een eventuele pergola.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 30 juli 2016 - 08:49
Evaevaeva

Evaevaeva

En een foto van bovenaf.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 30 juli 2016 - 08:50
jdcoster

Jdcoster

Tja ... In beton groeit er niet veel. Gelukkig hebt u twee parasols om het gebrek aan bomen op te vangen.
Buiten het gebruik van grote potten met grote planten, valt er daar al niet veel meer mee te doen.
Toen mijn kinderen klein waren hadden zij ook zo'n klimtoren. Ik liet er een bruidsluier over groeien. Na twee jaar was het ganse huisje overgroeid en zaten ze precies als in een boomkruin.
Een pergola over de ganse breedte plaatsen zou ook nog een mogelijkheid zijn. Keuze aan klimplanten genoeg: Clematis, blauwe regen, kiwibessen, ... best geen rozen i.v.m. kwetsuren bij spelende kinderen.
Binnen enkele jaren kan weer alles en zijn er meer mogelijkheden.... dan is de klimtoren misschien ook al weg.
zaterdag 30 juli 2016 - 10:50
zuurtje

Zuurtje

Wat een weelde !
Er zijn ook mensen en kinderen die op een matje moeten slapen en spelen.
zaterdag 30 juli 2016 - 13:31
Evaevaeva

Tekst aangepast

Evaevaeva

@zuurtje. Ik heb geloof ik nergens geschreven dat ik niet geniet van of dankbaar ben voor wat we hebben. Ik ben op een tuinforum voor advies over mijn tuin. Mijn realiteitszin en mijn (bij vlagen te sterke) empatisch vermogen voor andere mensen op de wereld heeft hier niets mee te maken. Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoeld.

@Jdcoster.
De tegels liggen niet IN het beton. Die kunnen er ook weer uit. Gelukkig maar, want ik begrijp nog net wel dat bomen wortels hebben die in de grond moeten staan.
Meer mogelijkheden over een paar jaar, dat is waar. Maar ik leef graag in het nu en zoek graag naar oplossingen.
zaterdag 30 juli 2016 - 22:43
zuurtje

Zuurtje

Sorry
zaterdag 30 juli 2016 - 22:52
Evaevaeva

Evaevaeva

Nee joh, je mag zeggen wat je wilt, maar ik was in verwarring. Ik vroeg me af of je het ironisch bedoelde of dat je echt dacht dat ik een ondankbaar leeghoofdig luxepaardje ben. Maar goed. Prima zo.

Iedereen met fantastische ideeën over onze tuin is nog steeds welkom haha
zaterdag 30 juli 2016 - 23:58
Dunya

Dunya

Ik zou het idee van Jdcoster volgen en grote potten plaatsen met planten. Waarschijnlijk iets winterhard indien u geen plaats hebt om ze binnen te halen in november.
Ook bij de kweker krijgt men gratis advies.
zondag 31 juli 2016 - 08:22
Evaevaeva

Evaevaeva

Ik ga ook zeker even langs een kwekerij! Ik neem het idee van (een) grote pot(ten) in overweging.
zondag 31 juli 2016 - 14:01
Dunya

Dunya

Hoge planten in potten kunnen uw afsluiting voor een groot deel verbergen. Dan oogt het ook heel wat groener.
zondag 31 juli 2016 - 20:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon