menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Franse Boomschors

Ga naar meest recente reactie

DeMol

DeMol

Kan iemand mij helpen, ik heb rond mijn haagjes die het gras afscheid van het terras, de zandlaagjes opgevuld met franse boomschors, heel mooi met die donker bruine kleur, maar de vogels komen de beestjes eronder zoeken en gooien deze schors telkens op het gazon en op mijn klinkers.

Heeft iemand een oplossing voor mij om dit te voorkomen, ik zou liefs deze schors laten liggen omdat dit mooi oogt, maar ik ben aan het overwegen om de schors te vervangen door bruine of grijze sier stenen deze zijn niet zo makkelijk weg te kegelen door de vogels, maar dan kan er miscchien af en toe een onder mijn grasmachine belanden, dan is ook niet zo goed natuurlijk,en datn wordt het een duur grapje denk ik ... HELP ....
woensdag 25 april 2007 - 03:36
Plantadvies

Plantadvies

Meestal is het de merel die er zo`n troep van maakt. Op zoek naar wormen. Zelfs onder steentjes zal de merel gaan zoeken. U veegt alles weer zo het randje in Steentjes zijn moeilijk te vegen vanaf het gazon, schors gaat makkelijker. Toch geeft dit alles een leuk schouw spel om naar te kijken, hoe lastig het ook is.
woensdag 25 april 2007 - 04:39
Esem

Esem

DeMol zo is de natuur de een geeft en de andere neemt en hier neemt de merel zijn voetsel dat tussen de schors verscholen zit.
Weinig aan te doen alleen telkens alles opruinen.
Maar neem de tijd eens om de merels gade te slaan,het is echt de moeite om hen te opserveren.
Gr Esem,
woensdag 25 april 2007 - 05:51
sylvain

Sylvain

Demol dat zal in ieder tuin nu wel het geval zijn ik heb franse en de hele fijne belgiese schors en die is iets minder dat de merel daar in zit.
Mischien ook om dat ik die meestal gebruik is myn wandel paadjes en is dan iets vaster gelopen maar als we rond wandelen heb ik of wel een klein harkje by of gewoon de handen en dan zoals nu en gekunt s,avonds naar hun stemmetje luisteren en van de zanglijster oh het is mooi laat ze dan maar een beetje schors scharelen
woensdag 25 april 2007 - 06:31
wellemieke

Wellemieke

Prachtige antwoorden die jullie geven. Ik ben dezelfde mening toegedaan. Geniet van die vogels, dat beetje ongemak neem je er dan met plezier bij.
Groetjes,
wellemieke.
zondag 29 april 2007 - 01:55
Esem

Esem

DeMol,
geef de natuur de kans om zich uit te leven in je tuin, en geniet van de natuur.
Niet iedereen heeft de kans om het te doen.
Er is al zo weinig te zien,ook ik kan er uren naar zitten kijken.
Gr Esem,
zondag 29 april 2007 - 04:56
Catgarden

Catgarden

Mijn papa had hetzelfde voor, boomschors in het gazon door de merels en heeft het heel simpel opgelost door het gras af te boorden met een heel laag houten randje zodat de merels er wel nog kunnen in wroeten maar de boomschors raakt niet meer in het gazon ddor die afboording.
zondag 29 april 2007 - 18:56
sugar

Sugar

Hier zit een merel iedere dag te wroeten in de cacao-pitten in de tuin. De regenwormen moeten in mijn tuin van uitzonderlijke kwaliteit zijn, want de laag aaneengekoekte cacopitten (3-4 cm) wordt in zijn geheel weggegraven.
Ik keer alles iedere avond terug op zijn plaats, en ben blij dat er wat leven in mijn klein stadstuintje is
maandag 30 april 2007 - 05:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon