menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Saxifraga in border ?

Ga naar meest recente reactie

bilo

Bilo

Hallo,

Wij hebben saxifraga geplant in de border tussen de rozen. Een kennis zei ons dat deze over de border in het gras zal groeien en dit een slechte keuze is. Wij hebben de border afgezet met een rubberen band.
wat denken jullie hiervan ?
Voor ons is het een kwestie om minder onkruid te moeten wieden daar wij wat van leeftijd zijn.

mvg
Bilo
maandag 23 mei 2016 - 18:03
Marei

Marei

Dat hangt er maar van af wélke Saxifraga je geplant hebt.......de éne is de andere n.l. niet!!!
maandag 23 mei 2016 - 18:27
MaMina

Tekst aangepast

MaMina

Ik vind Saxifraga een prima bodembedekker. Bij mij staat hij als eerste in de border, dus vlak naast het gras. De border is afgezet met hout.

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 23 mei 2016 - 19:11
Polplastron

Polplastron

Dat hangt er maar van af wélke Saxifraga je geplant hebt.......de éne is de andere n.l. niet!!!


Ik kan dit alleen maar bijtreden. Misschien kan je eens een foto posten?
maandag 23 mei 2016 - 19:59
bilo

Bilo

Het betreft saxifraga zoals je kan zien op de foto van MaMina.
dinsdag 24 mei 2016 - 09:47
Marei

Marei

Nou dan weet je dus genoeg.........
dinsdag 24 mei 2016 - 11:27
jdcoster

Jdcoster

Goed dat je die border met rubberband hebt afgeboord. Zo kan het gras niet in die Saxifraga groeien ... .
dinsdag 24 mei 2016 - 13:28
Tuinprins

Tuinprins

Marei schreef:
Nou dan weet je dus genoeg.........



Haha!


Ik denk dat Bilo niet weet dat er talloze Saxifraga soorten en cultivars zijn die van een afstandje nogal op elkaar lijken.




Gegroet, de tuinprins
dinsdag 24 mei 2016 - 21:05
Marei

Marei

Ja, ha, ha Tuinprins, dat denk ik natuurlijk óók, maar aangezien Bilo niet de moeite neemt zelf een foto te plaatsen en kennelijk genoeg herkenning vindt in de foto van MaMina, mogen wij er van uitgaan dat Bilo nu genoeg weet.......zéker na het advies van Jdcoster.
dinsdag 24 mei 2016 - 21:25
bilo

Tekst aangepast

Bilo

Bilo moet hulp vragen voor die foto beste.
Ik denk dat ik genoeg weet en onthoud enkel de raad van Jdcoster. Dank hiervoor.
Groetjes
woensdag 25 mei 2016 - 10:06
MaMina

MaMina

Lieve tuinvrienden, wees een beetje vriendelijk in jullie antwoorden en blaas niet zo hoog van de toren. 't is maar een simpele vraag over een simpel plantje hé.
donderdag 26 mei 2016 - 20:12
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

De Saxifraga soort waar het hier om gaat voelt zich geschoffeerd doordat jij haar 'simpel' hebt genoemd. Wees een beetje vriendelijk
vrijdag 27 mei 2016 - 05:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon