menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Betonnen beeld verplaatsen in de tuin

Baco1978

Baco1978

Een tijdje geleden hebben we een betonnen genesha beeld gekocht.
(dit is een beeld van ongeveer 1,4m hoog en 70cm, en het gewicht??? geen idee, het is iig erg zwaar)

deze hebben we na levering zelf met een palletwagen kunnen verplaasten naar de tuin.

Maar nu komt het....
Ik heb zelf werkelijk geen idee hoe ik dat beeld van verder van het paller krijg en dan vervolgens naar zijn plek kan krijgen.

hebben jullie enig idee, oe ik dit voor elkaar kan krijgen?
donderdag 12 mei 2016 - 16:29
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

Koop een tamelijk dikke ronde paal en zaag ze in vier stukken die de breedte zijn van dat beeld. Door het beeld licht te kantelen kun je die stukken er onder plaatsen. Vanaf dan kun je het beeld heel langzaam naar de juiste plaats rollen. Telkens er een rol vrij komt steek je die er vooraan weer onder. Dat rollen gaat ook over gras en (aangestampte) aarde omdat het gewicht goed verdeeld wordt.
Eens op de juiste plaats, het beeld weer licht kantelen om de rollen te verwijderen.
Ik doe dat met tot 150 kg zware bloembakken.
vrijdag 13 mei 2016 - 10:58
Baco1978

Baco1978

Dankjewel voor de tip,
inmiddels was het me al gelukt,
ik heb hier zelf 4 massief (rond) staal voor gebruikt.
en op dezelfde methode die je hierboven beschreef, binnen korte tijd hadden we 9 meter afgelegd.

doordat het beeld zelf aan 1 kant zwaarder is, was het verstandiger om ronde pijpen te gebruiken met een kleine diameter om te voorkomen dat het beeld kantelt met alle gevolgen van dien.

woensdag 18 mei 2016 - 09:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon