menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Festuca glauca 'Intense Blue' 2 jaar oud terug uithalen voor worteldoek

fran

Fran

Dag
Kan je de siergrassen van Festuca glauca 'Intense Blue' na 2 jaar terug uit doen, een worteldoek leggen en dan deze Festuca glauca 'Intense Blue' terug plaatsen?
Zijn deze sterk genoeg voor dit werkje? Kan dit nu nog?
Hoe lang mag je deze uit de grond laten?
Mag je deze ook in 2 of 3 stukken doen?

Als je een worteldoek legt, hoe laag moet je deze leggen tov de boordstenen?
Nadien wil ik er boomschors over leggen.
Het stuk waar de beplanting moet komen gaat lichtjes vergaf, de boomschors gaat dus ook naar beneden gaan waarschijnlijk. Hoe dit opvangen?

Bedankt


dinsdag 29 maart 2016 - 18:54
minouke

Minouke

Kan je de siergrassen van Festuca glauca 'Intense Blue' na 2 jaar terug uit doen, een worteldoek leggen en dan deze Festuca glauca 'Intense Blue' terug plaatsen? JA
Zijn deze sterk genoeg voor dit werkje? Kan dit nu nog?JA
Hoe lang mag je deze uit de grond laten?BEST MET AARDE AAN DE KLUIT. BESCHUT ERGENS LEGGEN UIT DE WIND EN DE ZON. LEG ER DESNOODS IETS OVER.
Mag je deze ook in 2 of 3 stukken doen?JA

Groetjes
Chantal
woensdag 30 maart 2016 - 09:51
jdcoster

Jdcoster

Wat moet tuinieren toch honderden jaren lang uiterst moeilijk geweest zijn, zo zonder herbiciden en plastieken zeilen op de grond.
Die planten kunnen zeker gedeeld worden.
Ikzelf gebruik al 15 jaar houtsnippers van het plaatselijk containerpark i.p.v. boomschors. Het is ook tien keer goedkoper.
En... u kunt het al raden, ik ben tegen kapot gesneden, gerafelde doeken in de grond. Ze zijn niet milieuvriendelijk in de productie ervan en ze zijn het nog veel minder om het later te verwijderen en af te voeren.
Ik zou die bodembedekking gewoon op de blote grond leggen en om de twee jaar een beetje aanvullen.
woensdag 30 maart 2016 - 10:01
fran

Fran

We zijn aan het werkje begonnen... is wel een zwaar werkje omdat er veel te veel grond ligt.
Een stukje is helemaal afgewerkt... het delen ging gemakkelijk.

Bedankt voor de hulp!
woensdag 30 maart 2016 - 19:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon