menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vlekken in kleren

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Van een mevrouw kreeg ik het volgende verhaal:
"Als ik in de tuin gewerkt hebt (onderhoud gepleegd), zowel in de voortuin als in de achtertuin dan zie ik eerst geen vlekken, maar als de kleren daarna in de was gedaan zijn komen ze met vlekken uit de was"
Ik heb de vlekken bekeken en het leek erop, dat plantensap (smeersel) tegen het shirt gekomen was. Dus leek het niet op stuifmeel stippen of roestschimmel stippen. Ze had al meerdere shirts weg moeten doen, omdat de vlekken er in de volgende wasbeurt niet uitgingen.
Wie kent dit verschijnsel en weet welke plant de boosdoener is.
maandag 23 april 2007 - 21:31
Plantadvies

Plantadvies

Tjonge Jo, ik heb meerdere tuinen in onderhoud, maar vlekken op mijn overall zitten er overal.
Ik kan je dus niet vertellen welke plant dit doet. Doet mevrouw dan met een wit shirtje de tuin?
Ik zou zeggen, dat hoort erbij. Als tip kan ik je wel geven, doe een vaatwastablet in een emmer met lauw water en zet een poosje de kleding te weken. Daarna wassen zoals het hoort.
maandag 23 april 2007 - 23:38
annis

Tekst aangepast

Annis

Harsvlekken zie je ook niet altijd zitten maar gaan er ook niet uit in de was. Na de was is de vlek wat gelig van kleur.

Annis
maandag 23 april 2007 - 23:45
hildavw

Hildavw

Ik heb ook al vlekjes gehad op mijn was die buiten hing te drogen !
Bleek daarna dat dit kwam van de berk van onze buren, die heeeeel dicht bij ons staat.
Die gaan er ook niet uit.
Dus, altijd de was binnenste buiten hangen en zo ver mogelijk van berken, maar bij ons is dat nogal moeilijk, de tuin is maar 9,5 meter breed.
Fijn goed hang ik dus maar binnen.
groetjes
Hilda
dinsdag 24 april 2007 - 00:22
brompie

Brompie

Als ik in de tuin werk heb ik altijd dezelfde kleding aan vrij donker vol met allerlei vlekken maar wel schoon uiteraard, hoef je ook niet zo uit te kijken
Grt Brompie
dinsdag 24 april 2007 - 01:26
an

An

ik kijk meestal ook wel of ik oude of goede kleren aan heb,
en het ligt eraan wat je in de tuin gaat doen,
nou weet ik ook wel een goed middeltje dusty je kan het kopen bij wibra
zelfs smeervlekken e.d haal je er uit zelfs je keuken is in een hand omdraai schoon zo goed is dat mideltje het is ongeveer een 750 grams fles voor nog geen 2 euro
maar je kan er alles mee doen je tuintafel noem maar op vlekken uit kleren
het is een spuit flacon.
succes hoop dat je er wat aan hebt die flessen vliegen uit de winkel vandaan zo lekker spul is dat
ggr an
woensdag 25 april 2007 - 18:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon