menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

TUIN

Ga naar meest recente reactie

pattiw16

Pattiw16

In vervolg van mijn probleempje betreffende de distels van mijn buurman, stuur ik hierbij een foto van zijn tuin. Mooi...?????Soort distels???? Geen flauw idee.

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 3 augustus 2015 - 10:10
Patrikc

Patrikc

Het is niet gezond om u vanaf 's ochtends al te ergeren aan de tuin van de buurman, en wat met zijn privacy ?

Het is akkerdistel, en het goede nieuws is dat ze nog niet in zaad staan.
maandag 3 augustus 2015 - 10:31
pattiw16

Pattiw16

Nee hoor, mijn buurman vond het niet erg en wens ons alleen maar veel succes toe. En die hebben heel veel bloemen gehad. De foto was in het prille begin van de problemen.
maandag 3 augustus 2015 - 10:36
leerling

Leerling

Zien er mij stadstuintjes uit? Niet de beste plaats voor een wild hoekje.

Opnieuw: als je in België woont en je buurman wil niet bestrijden, dan zou ik langs de politie gaan.

Ondertussen is het kwestie van in je eigen tuin die planten te wieden wanneer ze nog klein zijn. (Zelfs jong prikken ze al, zodat mogelijke verwarring met andere planten heel klein is.)
maandag 3 augustus 2015 - 14:59
Tuinprins

Tuinprins

Een goede buurman is beter dan een verre vriend (en een tuinierende buurman is nog veel beter dan een zeer verre vriend!!!)

Ik denk dat er ook in Vlaanderen voldoende werk is voor De Rijdende Rechter!

Kun je hier een GAS boete voor krijgen?


Gegroet, de tuinprins
maandag 3 augustus 2015 - 15:14
Patrikc

Patrikc

De verplichte bestrijding van distels dateert eigenlijk uit het tijdperk waarin boeren nog met hun klompen op het veld liepen en met hun handen in het gewas werkten. Het was dus niet ter 'gewasbescherming' maar om de landbouwers zelf te beschermen.

De 'distelwet' is dus helemaal achterhaald, ik denk niet dat je de politie er nog kunt voor mobiliseren.

Distelplanten zijn eigenlijk een zegen voor de biodiversiteit.
maandag 3 augustus 2015 - 15:34
pplakke

Pplakke

ik denk dat er eerder een boete bestaat .
op over een schutting fotos trekken bij de buur.

als je tuin te veel werk vind maak er dan gras van en maai het.
dan zit je niet met onkruid tussen je border.
als dat nog te veel is verhuis naar een appartement.
dan moet je hooguit je balkon kuisen simpel en snel klaar.

er is nog een optie als je veel geld hebt doe een bod op je buur zijn huis.
maandag 3 augustus 2015 - 15:42
Marei

Marei

Je hebt er twee topics van gemaakt, lastig! Daarom hier nogmaals mijn advies en niet naar de politie lopen, onzin, die hebben wel wat beters te doen.......

Gewoon zorgen dat je eigen tuintje, waaraan je al zóveel gespendeerd hebt, schoon blijft, rustig wieden zonder je kwaad te maken, dat geeft nog voldoening ook, als het er weer netjes bij ligt.......en de buurman in z'n sop laten gaarkoken, ik zou 'm de lol niet gunnen door een confrontatie aan te gaan. Nu ben je bezig met een machtsstrijd en die verlies je, hetzij op de éne, hetzij op de andere manier.
maandag 3 augustus 2015 - 16:34
Woumen

Woumen

Ik lees hier vooral mee op dit forum daar ik weinig verstand heb van tuinieren. Ik maak dus vooral gebruik van de kennis en wijsheid van anderen hier. Wat mij de laatste tijd opvalt dat er agressief en weinig respectvol gereageerd wordt, zoals pplakke hier illustreert. TS komt hier raad vragen en krijgt dit soort idiote opmerkingen Als tuinleek ben ik enorm dankbaar voor de info maar als men steeds de tuinleken zal afsnauwen dan gaan die hier nog weinig posten en zal er nog weinig te beleven vallen hier. Als je niets bij te brengen hebt onthou je dan liever zo blijft het voor anderen ook plezant. Dit moest er even uit
Aan Ts, als praten echt niet helpt kan je ook de wijkagent inschakelen die op zijn beurt u buurman erop zal wijzen zijn onkruid in te perken. Je kan natuurlijk ook vragen of je zelf zijn onkruid mag verdelgen zodat je er zelf minder last van hebt. Je eigen borders kan je besproeien met een sproeikap tussen de planten. Het beste is gewoon uittrekken en dan een dikke laag kappeling zodat het niet zo snel terug komt. Ik hou mij borders onkruid vrij zonder kappeling door eenmaal per week de grond om te woelen met een tuinklauw, zo hoef je je niet te bukken en het gaat zeer snel. Je moet natuurlijk eerst je border onkruid vrij maken maar zo kan je het mooi onder controle houden.
maandag 3 augustus 2015 - 16:43
pattiw16

Pattiw16

Dank voor de goede tips.
Ik wist wel dat er goede tuin vrienden/vriendinnen zijn.
Die bestaan toch echt.
En heus, de foto is genomen met zijn toestemming hoor.
En...éh...ik heb geen geld om zijn huis over te nemen.
De crisis is ook op de huizenmarkt toegeslagen.
Alleen als ik dan mijn huis verkoop, heb ik kans de waarde gedaald is omdat buurman zijn tuin niet op orde is.
Maar ik ga wieden zoals het advies van de tuinliefhebbers(sters).
Dank u allen
maandag 3 augustus 2015 - 16:43
pplakke

Pplakke

woumen agressief ben ik toch niet.
ik wou gewoon duidelijk maken dat we over iemand anders zijn tuin bezig zijn.
en in het ander topic (distels) dat hier eerst was heb ik al de raad gegeven.
om onkruid in sierplanten aan te tippen met borstel vergif dus was al gezegd.



die buur weet dat jij het een groot probleem vind.
maar wil niet maaien omdat hij graag vlinders ziet wat in zijn recht is.

of omdat hij het niet meer kan ?
als het het 2de is vraag dan of jij het mag doen.
maai het tot op de grond en dek af met vijverrubber.
dan gaat er niets meer groeien .
maar dan kan er nog steeds zaad van elders in jou tuin terechtkomen.



dinsdag 4 augustus 2015 - 05:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon