menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips voor aankoop grasmachine tijdens solden

Ga naar meest recente reactie

tomdepoorter

Tomdepoorter

Wij hebben momenteel nog geen deftige grasmachine.
Wij zouden nu tijdens de solden hierin willen investeren.
Tips voor goeie aankoop prijs-kwaliteit zijn welkom Good

Parameters gazon:

- Opp. tot 600 m²
- is niet volledig vlak: vloer kruipkelder = niveau maaiveld => lichte helling aan de zijkant van het huis
- rondom het huis, waardoor een benzinemaaier wel aangewezen is.


Alvast bedankt voor jullie hulp


Tom
maandag 13 juli 2015 - 21:43
Wannus

Wannus

Honda is top . Maar moest ik vernieuwen kies ik voor Viking .
maandag 13 juli 2015 - 22:24
Polplastron

Polplastron

Voor "slechts" 600m² zou ik precies niet met een (te) zware machine gaan zeulen.
Heb je al eens nagedacht over een machine met een accu?
Overigens is het grasmaaien met een elektrische machine met draad gewoon een kwestie van wat handigheid. Het voordeel van zo'n machine is wel dat ze altijd makkelijk start en weinig tot geen onderhoud vraagt.

Groeten,

Pol
dinsdag 14 juli 2015 - 10:17
tomdepoorter

Tomdepoorter

Dag Pol

Het was pas na het plaatsen van mijn post dat ik ontdekte dat er ook grote grasmachines bestaan met een accu. Ik dacht dat dit enkel door die kleine automatische robots werd gebruikt.

Heb je concrete modellen dat je zou aanraden?

Ik dacht ook aan een benzinemaaier omwille van de licht hellende tuin rondom de woning. Die maaier zijn krachtiger had ik gehoord.

Mvg

Tom
dinsdag 14 juli 2015 - 20:01
tomdepoorter

Tomdepoorter

@ Wannus: heb je concrete modellen op het oog?
dinsdag 14 juli 2015 - 20:02
Polplastron

Polplastron

Het was pas na het plaatsen van mijn post dat ik ontdekte dat er ook grote grasmachines bestaan met een accu. Ik dacht dat dit enkel door die kleine automatische robots werd gebruikt.

Heb je concrete modellen dat je zou aanraden?

Ik dacht ook aan een benzinemaaier omwille van de licht hellende tuin rondom de woning. Die maaier zijn krachtiger had ik gehoord.


Zelf rijd ik het gras af met een elektrische machine van Wolf met een draad die zichzelf oprolt; erg handig is dat. Helaas zie ik die machines nergens meer in de handel staan.

Met accu heb ik zelf geen ervaring dus daar kan ik je geen advies in geven, maar het was maar een idee.

De licht hellende tuin lijkt me geen reden om een zware machine aan te schaffen; je moet die dan ook die helling op krijgen hé en werken met een zelftrekkende machine is ook niet altijd even handig afhankelijk van de manoeuvreerruimte die je hebt.

Groeten,

Pol
dinsdag 14 juli 2015 - 20:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon