menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ereprijs in gazon

Ga naar meest recente reactie

SEMINO

SEMINO

Wie kan mij een afdoend middel aan de hand doen om " ereprijs " te vernietigen in gazon? Ik kreeg al de naam Starane Kombi doorgespeeld van Edialux maar ik vind dit product nergens. Verleden jaar gespoten met Silvanet en hiermee ook geen resultaat. Nu gehoord van Dicoplus Pro : heeft iemand hier ervaring mee? Liever geen prijs dan een ereprijs.
maandag 11 mei 2015 - 12:40
Patrikc

Patrikc

Wellicht niet het antwoord waarop je zit te wachten, maar er is geen afdoend middel tegen ereprijs in gazon. Al zullen de verkopers altijd wel iets vinden om mee te geven, maar het zal vergeefse moeite zijn.

Enkel de gekende totale onkruidverdelger doodt zowel ereprijs als gazon, maar je mag niet vergeten dat er veel meer ereprijszaden in de grond zitten dan dat er ereprijsplanten te zien zijn, dat lost dus eigenlijk niks op.

Ik heb de indruk dat ereprijs welig tiert op gazons die jarenlang chemisch beheerd zijn, chemische bemesting en chemische onkruid- en mosbestrijding.

Het over een andere boeg gooien en denken aan een natuurlijk beheer is dus misschien geen slecht idee, compost, mulchmaaien... en af en toe de aanwezigheid van een niet grasachtig kruid tolereren hoort daar bij.
maandag 11 mei 2015 - 13:29
SEMINO

SEMINO

Ik vernam dat ereprijs kan vernietigd Worden met Verigal D. Heeft iemand hier ervaring mee?
maandag 11 mei 2015 - 21:11
Tuinman65

Tuinman65

Ereprijs moet je bestrijden op het juiste moment. Anders lukt het niet.
En dat ga ik nu eens niet vertellen.
Leo
maandag 11 mei 2015 - 22:53
SEMINO

SEMINO

Wat een leuk antwoord !!! Ik dacht dat wij er waren om elkaar te helpen ???
dinsdag 12 mei 2015 - 06:28
satomi

Satomi

Die troep mag hier niet eens meer worden gebruikt of verkocht omdat het een risico voor zoogdieren inhoudt. Daar vallen mensen ook onder....
dinsdag 12 mei 2015 - 11:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon