menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Betongaas bevestigen aan muur

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo

Voor de mensen die soms mijn vragen lezen... ondertussen heb ik het betongaas waar ik op zoek was, via via kunnen verkrijgen (iemand die aan het bouwen is en nog een stukje over had). Nu mijn vraag. Hoe bevestig je dit het best aan de muur? Het zou zo'n 10 cm van de muur moeten komen, zodat de klimroos er gemakkelijk aangebonden kan worden. Iemand een idee hoe dit best aan te pakken?

Alvast bedankt!

Groetjes
Roeliee
woensdag 4 februari 2015 - 10:38
Marei

Marei

Zelf heb ik betongaas aan de muur op een afstand van slechts 1 cm. De roos bind ik hieraan vast, in de zomer zie je het gaas bijna niet meer. Persoonlijk lijkt het mij lastig om de roos tussen het gaas en de muur goed te leiden.
Ik heb er geplastificeerde muurhaken voor gebruikt en kunststof dopjes voor de afstand. Ik hoop dat je er toch iets aan hebt.

Groetjes, Marei

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 4 februari 2015 - 12:29
leerling

Leerling

Als het voor een klimroos is, zou ik Mareis advies volgen.

Als je het echt 10 cm van de muur wil, dan kan je blokjes hout (al dan niet in lagen) in de muur schroeven en daar dan de muurhaken aan bevestigen.
donderdag 5 februari 2015 - 01:58
Roeliee

Roeliee

Ik had ergens gelezen (dacht zelf hier op het forum) dat het beter is de klimhulp voor je rozen een 10 cm van de muur te plaatsen. Zo zou de roos er veel gemakkelijker rond gebonden kunnen worden én zou er betere luchtverplaatsing achter de plant zijn... Is dit dan niet nodig?
donderdag 5 februari 2015 - 08:10
Patrikc

Patrikc

een roos heeft inderdaad altijd baat bij een goede luchtcirculatie
donderdag 5 februari 2015 - 09:01
Marei

Marei

Ja, dat zou kunnen, toch floreert de 'Eden Rose' hier goed, staat n.b. ook nog in een beschut hoekje......!

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 5 februari 2015 - 10:26
Roeliee

Roeliee

Bij ons zou het ook in een redelijke beschutte hoek staan. Ik zou misschien toch bekijken om het wat van de muur te plaatsen. De oplossing met de blokjes lijkt me wel een goed idee. Dan maak ik rond het gaas een houten kader. In de winter, als de roos zijn blaadjes verliest, zal het dan precies een zwevend kader zijn. Lijkt me wel nog iets moois!

Alvast bedankt voor de input. Als er mensen met nog ideeën zijn... laat maar horen

Groetjes
Roeliee
donderdag 5 februari 2015 - 15:16
danny2

Danny2

Ben in de 'doe het zelf' ooghaken gaan halen, kan je kopen in verschillende lengtes, en daar rusten de netten gewoon in.

groetjes danny
donderdag 5 februari 2015 - 19:18
Dielie

Tekst aangepast

Dielie

Hey,

Wij hebben hier een Vandersanden zero buitenmuursteen, is een voegloze look, het komt er op neer dat ik graag een betonnet/ gaas zou plaatsen tegen die muur, ik vraag me af of ik zo een ooghaak of deftig iets in zo'n buitenmuursteen ga kunnen vijzen? Iemand hier ervaring mee?
Ik zou de netten toch op tien cm van de muur plaatsen, zou voor een witte wisteria tegen te plaatsen zijn.

Dank voor de tips, ervaringen.

Dielie

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 12 september 2021 - 13:18
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Ik zou persoonlujk gewoon 2 palen plaatsen, betonneren, en dan het net tegen die palen. Zonde van die mooie gevelsteen.
vrijdag 8 oktober 2021 - 00:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon