menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuin met onkruid - tips

yannickh

Yannickh

Hallo,

Ik ga verhuizen naar ons nieuw huis, echter de tuin is weinig onderhouden door de vorige bewoners.
Gezien mijn vrouw graag een perfect gazon zonder onkruid ziet, moet ik wat actie ondernemen.
Detail foto's zitten in de bijlage.

Heeft iemand tips? Onkruid manueel uittrekken of sproeien of iets anders? Of is deze tuin betrekkelijk hopeloos en plaats ik best gewoon nieuwe grasmatten (€...)?

Bedankt alvast!

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 6 september 2014 - 08:47
Plantadvies

Plantadvies

opnieuw beginnen dus...Kijk even naar de onderstaande link.
http://www.dcm-info.nl/hobby/tuintips/13/stap-voor-stap-een-nieuw-gazon-aanleggen/

Succes
zaterdag 6 september 2014 - 09:34
Tuinman65

Tuinman65

Mooie reclame die DCM daar maakt voor zijn produkten maar ook veel onzin.
Men raadt zo maar aan om kalk te strooien zonder de ph van de grond te kennen.
Bovendien geven ze als ideale ph 6,5 à 7 aan terwijl het eerder 5,5 à 6 moet zijn.
Ook het filmke waar een tuinaannemer de grond voorbereidt voor het leggen van graszoden is eigenlijk lachwekkend.
Ze hadden geen tijd om een goede grondbewerking te doen, dus hebben ze gewoon maar efkes ondiep gefreesd.
Vul in de zoekfunctie eens in " gazon omfrezen" Daar heb ik geprobeerd om wat goede raad te geven. En het resultaat mag er zijn dacht ik.





Leo
zaterdag 6 september 2014 - 23:03
Ginkgo

Ginkgo

Beste,

Ik vrees dat je best vanaf 0 begint. Aangezien er niet veel gras staat valt er niet veel meer te redden he . Indien er nog redelijk wat gras staat kan je spuiten met BOFIX. Dit is een product die enkel werking heeft op tweezaadlobbigen (alles behalve gras dus). Maar hier is dit niet het geval denk ik. Indien je wat wil besparen kan je misschien eerder zaaien dan grasmatten leggen. Grasmatten zijn tenslotte altijd een stuk duurder, terwijl de grondbewerking hetzelfde is.

mvg,
Karel
zaterdag 13 september 2014 - 20:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon