menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eindelijk een toegankelijke tuin

Ga naar meest recente reactie

77Grace77

77Grace77

Dag tuinvrienden

Wat is het lang geleden dat ik nog eens wat van me heb laten horen.
Er is afgelopen maanden dan ook heel veel gebeurd, zaken die niet zo fijn waren maar waar we als familie doorheen moesten.

Door ziekte van mijn echtgenoot hebben we een tuinman in dienst moeten nemen om onze tuin een beetje onkruidvrij te houden. Ikzelf kan het niet door ziekte. Maar niet getreurd, onze Fons doet dat prima!

Met zijn hulp stond ook de afwerking van onze nieuwe borders niet helemaal stil.
Het heeft enkele maanden geduurd, maar zowel de Echinacea-border (stukje te zien op mijn profielfoto), onze kruidentuin als mijn lotus-bloementekening werden voorzien van stenen borderranden.

Op deze manier is onze tuin voor mij werkelijk toegankelijk geworden.
Het is een dubbele border met een opstaande en liggende steen.
De opstaande borderrand fungeert nu als geleidelijn zodat ik met mijn stok of voeten prima kan voelen waar ik me bevind. Het voorkomt ook dat ik met mijn voeten midden in de beplanting terecht kom.
De liggende klinkertjes zorgen ervoor dat ik ook mijn restvisus nog kan gebruiken als het daglicht wat meezit. Ze zijn ook een gemak bij het gras maaien, mooi met de wieltjes over de klinkers heen.

Het ziet er nu opgeruimd uit, een heel ander zicht!
Ben erg dankbaar en geniet met volle teugen.
Het bankje op mijn profielfoto is mijn lievelingsleesplekje, spannende en interessante luisterboeken.

Wij hopen allemaal op een minder turbulent najaar, meer rust en een goede revalidatie voor de zieken.
En wie weet wel een 'indian summer'?

Lieve groet & God bless
Ellen
vrijdag 5 september 2014 - 13:12
sjaakkarelsen

Sjaakkarelsen

Dat klinkt goed! Gefeliciteerd met je indian summer tuin
woensdag 29 oktober 2014 - 21:10
martine

Martine

Zo'n mooie dag vandaag doet genieten !
zaterdag 1 november 2014 - 19:25
77Grace77

77Grace77

Dank voor jullie reacties.
Ja, wat een mooie nazomer hebben we gehad hé?
Mijn tuinbankje heeft prima dienst gedaan, dit weekend nog .

Warme herfstgroet & God bless
Ellen
dinsdag 4 november 2014 - 13:32
Esem

Esem

Geniet van je tuin Ellen
Wat is er nu nog mooier dan genieten van de natuur,die geeft je immers alle kracht die je nodig hebt om je goed te voelen.

Vele lopen voorbij aan de kleine dingen die de natuur te bieden heeft.

Vogels insecten kleine zoogdieren, noemt het maar.

Ikzelf geniet ook zo van al dat moois en ben daarom begonnen met het maken van kleine natuur docu's, van in en rond de tuin, en nu ben ik bezig met het maken van het leven van de ijsvogel.
Ik hoop deze later aan jullie te kunnen laten bekijken.

Maar te maken van een docu.heeft natuurlijk wel wat tijd nodig.
Dus later meer daarover.

Groetjes Eddy



maandag 15 december 2014 - 17:25
77Grace77

77Grace77

Zo is dat Eddy .
En ook al zie ik ze niet, het gezoem van de insecten die in en uit de insectenhotelletjes vliegen, het getjilp van de vogels en het getik van de vogelbekjes op de silo's die vlak voor mij in onze notelaar hangen, de geurende bloemen, de zonnestralen... Heerlijk!

Wat leuk dat je docu's maakt!
Ik kijk er alvast naar uit .

Warme herfstgroet & God bless
Ellen
woensdag 17 december 2014 - 19:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon