menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk graszaad en kan ik al verticuteren

ruddy

Ruddy

Hallo,

Ik houd als hobby siereenden en sierganzen. Ik heb namelijk 2 grote perken waar deze in verblijven.
In april van dit jaar heb ik al enkele stukken ingezaaid met weide gras. Deze kwam er mooi op te staan maar ziet er nu iets minder uit. Ik heb het vermoeden dat het gras gestikt is geweest doordat ik het éénmaal niet tijdig heb kunnen maaien door aanhoudende regen 1,5 maand geleden (het gras stond toen redelijk lang). Nu heb ik het gevoel dat deze niet meer voldoende uittakt en zie ik ook dor gras op de grond liggen. Is het misschien raadzaam dat ik al eens verticuteer of is dit nog te vroeg? Kan ik met iets bemesten zodat het beter uittakt?

Nu ga ik volgende week nog enkele perken inzaaien. Het zou gras moeten zijn dat er snel opstaat, goed vertakt en tegen een stootje kan. Kan ik dan het beste weer weide gras nemen of iets in de aard van een sport/speel gazon?

Een ander stuk ga ik proberen graszoden te leggen aangezien ik daar niet de nodige tijd heb om te wachten eer alles er goed opstaat.

Alvast bedankt voor de adviezen.
maandag 25 augustus 2014 - 13:24
Wannus

Wannus

Waarom zou je moeten verticuteren , het gras is nog maar gezaaid
van april , en het dient voor eenden en ganzen op te lopen , ik begrijp
het niet heel goed . Ga eens naar Aveve ( boerenbond) en vraag
meststoffen , en leg je geval uit dat het voor gras is waar eenden en
ganzen op lopen.
woensdag 27 augustus 2014 - 21:53
Ginkgo

Ginkgo

Inderdaad, verticuteren doet niets uit. Dit dient in de eerste plaats om het mos uit je gazon te halen. De ganzen zijn er niet op geweest op dat stukje ?.. Ik zou eens beginnen met het gewoon af te maaien aangezien het zo lang staat. Normaal gezien vertakt het gras wel hoor.
zaterdag 13 september 2014 - 20:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon