menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Inrichting daktuin gelijkvloers appartement

Ga naar meest recente reactie

Maradonna

Maradonna

Beste,

Ik had graag wat advies over onze tuininrichting. We hebben een ietswat "specialere" tuin. We hebben een tuin van 66 centiare bij ons gelijkvloers appartement. Maar gezien er ook nog een ondergrondse garage is, is onze tuin eigenlijk een daktuin. Onder het gras (grasmatten) zijn er een soort lavastenen gelegd. Dus we zijn beperkt qua planten (Geen bomen,omdat deze te diep wortelen).

Bovendien loopt onze tuin ook "scheef".
Ik heb in bijlage een foto toegevoegd van onze tuin. Het groen, de tuin van 66 ca is onze tuin. Het rode (G/2) is ons appartement met een groot raam aan de tuinzijde. De rode omheining is voorlopig gewoon "Bekaert" draad. Achter onze tuin (het gele) is er een doodlopende straat, waar er ook nog een poortje is met toegang tot onze tuin.

Voorlopig hebben we heel veel inkijk in onze tuin. Ter hoogte van ons terras hebben we al bamboe in 4 bloembakken geplaatst (De groene lijn). En de bruine lijn net aan ons appartement zjin 2 houte omheiningen van bijne 2 meter hoog. Door deze omheining en de bamboe, is onze privacy al stukken verhoogd. Maar er blijft veel inkijk.

Nu zouden we graag onze tuin zo inrichten dat we zo veel mogelijk privacy hebben, maar nog zoveel als mogelijk ruimte bewaren voor een spelend kindje (in de toekomst). Haagbeuk zou bijvoorbeeld een oplossing zijn, maar dan moet deze een halve meter van de kant staan. En gezien de vorm van onze tuin, blijft er dan niet veel tuin over.

Een afspanning tegen de draad spannen is een mogelijkheid. Maar onze beide buren zijn wat "strikt" en we gaan hier waarschijnlijk geen toestemming voor krijgen.

Is er iemand die een geniaal brein heeft en een oplossing kan bedenken? Of tips heeft over hoe we het zouden kunnen aanpakken? Of is er iemand die een goede tuinarchitect weet die hier iets op kan verzinnen?

Alle tips zijn meer dan welkom!
maandag 28 juli 2014 - 09:07
Maradonna
maandag 28 juli 2014 - 09:11
Anneloes

Anneloes

waarom zou je aan eigen zijde niets tegen het draad aan mogen spannen?
zolang je maar aan je eigen kant blijft.
maandag 28 juli 2014 - 12:23
Maradonna

Maradonna

Ik zou het wel kunnen (en we denken eraan). Het nadeel is dat de palen van de draad langs onze kant staan (En dus de kant van de buren een "rechte" draad hebben). Dus langs onze kant zou het wat moeilijker zijn. Plus de buren hebben een hond die zeer vaak in de tuin zit (en ook wat kapotbijt).

Dsu het is moeilijk om iets te bevestigen, plus de hond kan het ook kapotbijten...
maandag 28 juli 2014 - 12:56
Anneloes

Anneloes

lijkt me juist makkelijker als de palen aan jullie zijde staan. aan die palen kan je vanalles vastmaken met de juiste beugels.
ik weet niet wat je er precies voor zou willen spannen. maar dat komt dan tegen de palen aan. dan heb je een kleine ruimte tot aan het gaas waar de hond ook niet bij kan.
maandag 28 juli 2014 - 13:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon