menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Silvanet Garden Heermoes

Ga naar meest recente reactie

Nakarie

Nakarie

Hallo Allemaal,

Onze achtertuin staat helemaal vol met heermoes/paardenstaart en na 3 jaar van het verwijderen ervan (eruit trekken) had ik er genoeg van. Ik zocht op het internet en zag al snel dat het een heel hardnekkig onkruid is wat lastig te bestrijden is. I vond diverse threads hier op het forum over silvanet garden en de effectiviteit van het product.

Ik heb toen ook besloten het aan te schaffen. Echter nu lees ik dat je het niet op verharde permanent beteelde terreinen zoals asvalt, beton, klinkers en grind. Nu zit ik met het volgende:

Het staat voornamelijk tussen mijn tegels en grind. Mijn borders heb ik met worteldoek en schors, dat is goed onder controle te houden.

Weet iemand waarom het niet op grond en tegels mag en wat zou er gebeuren als ik het wel zou doen??

Alvast bedankt.
zondag 20 juli 2014 - 17:41
Tuinprins

Tuinprins

Als je op verharding spuit heb je kans dat het middel kan afvloeien naar het oppervlakte water. Meestal zijn dit soort middelen zeer giftig voor waterorganismen.

Dat afvloeien gebeurt natuurlijk niet direct doordat het middel meteen wegloopt naar bijv. een sloot (zoveel spuit je meestal niet op een plek). Dit gebeurt doordat het middel op de verharding opdroogt en bijv. bij een flinke regenbui het achtergebleven spul weer 'loskomt' en alsnog direct in het oppervlaktewater terecht komt.


Gegroet, de tuinprins
zondag 20 juli 2014 - 18:36
Nakarie

Nakarie

Tuinprins bedankt voor je reactie! Ik neem aan dat het dan ook giftig is voor katten enzo. Onze buren hebben katten en komen geregeld in onze tuin.
maandag 21 juli 2014 - 09:57
pplakke

Pplakke

ik zou zeggen met azijn maar.
maar volgens sommige is dat nog slechter dan gif.
maandag 21 juli 2014 - 21:34
Nakarie

Nakarie

Bedankt voor jullie reacties!! Maar mijn nichtje van 3 speelt wel eens in de tuin en de buren hebben 2 katten. Ik denk dat het risico te groot is dan? Of zou het afspoelen van het terras helpen als je dat na 2 dagen schoonspoelt?
woensdag 23 juli 2014 - 10:35
Patrikc

Patrikc

Wat mij betreft is het met kindjes in de buurt een goed idee van dergelijke produkten niet te gebruiken.

woensdag 23 juli 2014 - 12:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon