menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zeven compost

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hoe zeven jullie de compost? Vaak zit er bij ons nog wat grovere, minder goed verteerde stukken tussen de compost. Zeven jullie deze dan? En hoe doen jullie dat dan? Of wacht je gewoon tot alles volledig gecomposteerd is?

Groetjes
Roeliee
vrijdag 9 mei 2014 - 22:14
Claudia69

Claudia69

Voor kleine hoeveelheden gebruik ik een blauwe winkelkrat van tomaten die hier bleef staan en onderaan geroosterd is. Kratje vol en schudden maar - grove brokken die blijven liggen, gaan terug de hoop op. Misschien vind je ook wel iets in die aard. Je kan ook een kader maken van fijne kippengaasen je compost daarop zeven. Zo doen de buren dat.
vrijdag 9 mei 2014 - 22:33
Hugo/Rika

Tekst aangepast

Hugo/Rika

vrijdag 9 mei 2014 - 23:44
sugar
zaterdag 10 mei 2014 - 00:22
Hugo/Rika

Hugo/Rika

heb ondertussen uw site eens bekeken, Sugar - mooie foto's - gefeliciteerd !

zaterdag 10 mei 2014 - 00:33
jdcoster

Jdcoster

Ik schuif nu mijn zeef heen en weer op de randen van de kruiwagen. De fijne compost, klaar om uit te voeren, planten in te verpotten en om in het gras te harken valt daarin.
De grove stukken gaan weer in een andere compostbak om verder te verteren.

Zo'n systeem met wieltjes is nog handiger, voor mij op voorwaarde dat de kruiwagen er kan onder staan. Je brengt mij op ideeën.
zaterdag 10 mei 2014 - 00:39
Roeliee

Roeliee

Bedankt voor de reacties! Zal zeker eens verder snuisteren en kijken om zelf wat te fabriceren! Of te laten fabriceren als het me niet lukt Wist wel niet dat je zo'n dingen ook echt kon kopen!

Groetjes
Roeliee
zaterdag 10 mei 2014 - 12:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon