menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Siergrassen perkjes

olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

We zijn volop bezig onze nieuwe tuin aan te leggen en hebben nu twee perken van ongeveer 1m breed en 3m lang langs een tuinpad. Daar zouden we graag grassen in zetten die niet te hoog komen en wat struiken. Nu heb ik al verschillende websites bekeken maar op den duur zie je het bos door de bomen niet meer. Zijn er onder jullie die ideeën hebben? mocht het mogelijk zijn liefst wintergroene en met wat van bloemen zouden we het eventueel kunnen combineren? De bloemen mogen ofwel wit zijn of blauw (winterhard).
Alvast bedankt voor de hulp.

donderdag 24 april 2014 - 19:16
NBT

NBT

Ik ben grote fan van Festuca glauca 'Elijah Blue'. Blijft blauw in de winter en geeft zo meer een zuiders karakter aan de tuin.
vrijdag 25 april 2014 - 12:57
Tuinprins

Tuinprins

Ik vind dat Festuca glauca snel lelijk wordt. Overgewaardeerde plant als je het mij vraagt. Sesleria caerulea vind ik beter.


Gegroet, de tuinprins

vrijdag 25 april 2014 - 19:08
Woumen

Woumen

Ik heb festuca's, japans bloedgras, miscanthus in combinatie met verbena's staan. Mooie kleurencombinatie in de zomer en in de winter zijn die bruine tinten met het blauwe van de festuca's ook mooi. We zijn nu bezig om een border aan te leggen met 'little bunny's' en voor de kleur liatris spicata.
zaterdag 26 april 2014 - 08:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon