menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voortuintje tips gezocht

bloempje1987

Bloempje1987

dag lieve tuinkenners.

nu het weer wat beter wordt wou ik graag onze voortuin wat opleuken met enkele bloembolletjes.
Toen ik deze wilde planten merkte ik pas dat onze voortuin vooral bestond uit mos en onkruid dus ben ik maar begonnen met heel de boel weg te halen.
Momenteel ben ik de graszoden aan het verwijderen, dus de bedoeling is om de voortuin opnieuw te maken.
Momenteel is de ondergrond zwart zand maar een voortuion met siergrind en buxus is ook een optie.

In het midden van onze tuin staat een vierkante bak met siergrind en een neppalmboom. De neppalmboom wordt sowieso verwijderd en hier zouden we graag een boompje zetten.

Graag had ik van jullie wat tips en inspiratie gekregen aangezien ik een echte tuindummie ben (lees: net iets gekocht, 28 jaar en nooit intresse gehad in tuinaangelegen, tot we ons eigen huisje kochten natuurlijk en alles piekfijn in orde moet zijn ).

Waar ben ik naar opzoek?

een leuke sobere tuin die onderhouds vriendelijk is, EN geplant kan worden door een tuindummie . De bak in het midden mag van mij blijven maar hoeft niet.

er mag weer gewerkt worden met gras, maar andere opties zijn ook welkom (kruipplanten?).

alvast heel erg veel liefs en bedankt voor jullie hulp!

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 7 april 2014 - 10:50
wilma*15

Wilma*15

Op welke kant ligt de voortuin?
Pas dan kunnen we je enkele tips geven.
maandag 7 april 2014 - 18:28
bloempje1987

Bloempje1987

oops, zo zie je maar, ik ben een echte leek de tuin ligt op het westen! Er is dus zon van smiddags tot wanneer ze onder gaat...
dinsdag 8 april 2014 - 08:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon