menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre op plat dak plaatsen

veto

Veto

Wegens een gebrek aan plaats had ik de intentie om een serre op een plat dak te plaatsen achteraan. Een 5op5m. Ik heb info gevonden over groendaken, maar dat is niet echt wat ik bedoel. Zijn er mensen die hier enig idee over hebben of tips? Ik moet zien dat mijn water wegkan natuurlijk en dacht om best met potten te werken inplaats van effectief grond te leggen om mogelijk verstoppingen tegen te gaan. Ook met het gewicht moet ik rekening houden, en ik kan de piketten in de grond steken om de serre stevig te zetten natuurlijk. Iemand enig idee hierover of voorstel?. Alle tips zijn welkom...
vrijdag 28 februari 2014 - 22:29
pplakke

Pplakke

weet niet of die ze op een dak plaatsen.
maar je woont in lier dus kan je altijd eens gaan vragen.
het zal ook van je dak afhangen of het genoeg draagkracht heeft.
al denk ik dat een serre + wat poten veel minder weegt.
dan zo een groendak want dat houd water vast. http://www.janssens-alusystems.be/NL/fotogalerij.asp
zaterdag 1 maart 2014 - 11:52
Figo

Figo

Ik denk dat je best eerst eens op de stedebouwkundige dienst gaat horen of het mag. Waarschijnlijk ga je een archtect moeten nemen, omdat het hier gaat over de stabiliteit en de draagkracht...
Ik zie niet in waarom het technisch niet mogelijk zou zijn...
zaterdag 1 maart 2014 - 13:17
Plantadvies

Plantadvies

Men moet inderdaad ter plaatse bekijken of de draagkracht voldoende is. Vraag nog even wat info na bij uw gemeente, want niet iedere gemeente is blij met een serre.
zondag 2 maart 2014 - 00:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon