menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuw tuinhuis

Ga naar meest recente reactie

parchita

Parchita

Hallo,

we willen een houten tuinhuis plaatsen. We zullen dat op een betonnen dek plaatsen.
Nu, ik heb al gehoord dat je moet oppassen met houtrot aan de onderste balk.
Aangezien we het nog moeten bouwen, wil ik me zo goed mogelijk voorbereiden.
Wat kan ik doen om houtrot te voorkomen?
Iemand zei me een steen leggen onder te eerste balk, klop dit? Zo ja, welke steen moet ik dan leggen?
maandag 3 februari 2014 - 11:57
PetrusDe

PetrusDe

Allo Parchita ;

Het verschilt naargelang je een (houten) tuinhuis met houten vloer wilt , of een direct op de beton. Met houten vloer , dan zou ik die vloer op stenen leggen . De bedoeling is dat je verluchting krijgt onder je tuinhuis, om houtrot tegen te gaan. Hoe groter de afmeting v/h tuinhuis ,... hoe meer stenen. Die stenen kies je zelf. Ik heb er dikke dals ( voetpaden ) ondergelegd. Dat kunnen betonnen klinkers of iets anders zijn ook.
Beginnen op de hoeken .. en dan om de 0,50 m. Ook naar het midden toe . Probeer wel waterpas te leggen !

Breng je je tuinhuis direct op de beton, dan zou ik zeker 'n afdichting ( rubber) gebruiken voor de houten wanden.
Eens binnenwippen bij 'n handelaar van tuinhuisjes zal je zeker helpen in die materie !
Succes ...
maandag 3 februari 2014 - 15:42
PetrusDe

PetrusDe

Hallo Parchita,

Hier nog eentje waar je wijzer van wordt !!

URL GEBLOKKEERD 8008/raad-van-de-maand/een-houten-tuinhuisje-plaatsen.do

Grtjs

Zie nu dat URL geblokkerd is !! ,
Ik wou verwijzen naar : Google , tuin huis plaatsen , ... en je vind er nuttige info .
maandag 3 februari 2014 - 16:11
BOSVROUW

BOSVROUW

Of een paar laagjes bootvernis tot op zekere hoogte!
maandag 3 februari 2014 - 17:51
parchita

Parchita

Dank jullie wel!!
maandag 3 februari 2014 - 18:32
Gunsmoke007

Gunsmoke007

Je hebt in de handel ook plastic stroken van bv 20 a 30cm breed. URL GEBLOKKEERD 37.aspx (zoiets als dit)

Dat kan je dan aanbrengen onder uw houten balken naar boven toe en is maar enkele mm's dik.

Ikzelf heb mijn houten kader uit geimpregneerd hout gedaan en mijn tuinhuis gevelplaten uit cederhout die komen OVER de betonplaat zodoende dat infeite enkel en alleen opstijgend vocht tot in de funderingsbalken zou kunnen komen en dat valt bijna niet voor.

Eventueel hardhouten funderingspalen zijn ook mogelijk maar wel een pak duurder natuurlijk.
woensdag 5 februari 2014 - 08:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon