menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Even voorstellen en vraag over besproeien gazon

Bogey

Bogey

Hallo,

Mijn naam is Peter en ik kom uit Kudelstaart (Noord-Holland) Mijn vrouw en ik hebben onlangs een recreatieperceel van ruim 400 m2 aan de Westeinderplassen gekocht (voor ons uitzicht zie de foto). Wij zijn druk bezig om plannen te maken zodat wij komende zomer gebruik kunnen gaan maken van ons perceeltje. Ons kampie, zoals wij het perceeltje noemen, moet eerst nog opgehoogd worden voordat wij een gazon aan kunnen leggen. Het plan is om dat in april van 2014 te doen door middel van graszoden. Graszoden moeten goed besproeid worden en dat is waar ik een vraag over wil stellen.

Op ons kampie is geen stroomvoorziening aanwezig en is zodanig groot dat het besproeien door middel van een gieter onbegonnen werk is. Water is er in overvloed, want dat kunnen we uit de Westeinder halen. Mijn vraag is de volgende: bestaat er een waterpomp/sproeisysteem die je aan kan sluiten op de accu van een auto (12 Volt dus) die water aan kan zuigen uit oppervlaktewater? Ik heb ook al zitten denken aan het inzetten van een aggregaat, maar er is wellicht een voordeliger en praktischer oplossing. Wie heeft antwoord op mijn vraag?

Met vriendelijke groet,

Peter

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 10 november 2013 - 16:23
jdcoster

Jdcoster

Dan is het toch wel eenvoudiger en vooral goedkoper van dat gras te zaaien.
zondag 10 november 2013 - 18:14
deHaan

DeHaan

1 Niet verhogen, hoef je misschien geen water te geven.
2 Waterpomp met brandstofmotor.
3 Niet je eigen druk maken als het eens geel is door droogte.

en inderdaad geen zoden maar zaaien
zondag 10 november 2013 - 19:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon