menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Besproeiingspomp vorstvrij houden

Ga naar meest recente reactie

ErikL

ErikL

In de handleiding van onze besproeiingspomp staat dat deze vorstvrij moet worden opgeborgen. Is dit echt noodzakelijk?
Want dat zou betekenen dat ik de pomp iedere winter moet loskoppelen om vervolgens uit het tuinhuis te halen en binnen weg te zetten. Het is niet zo eenvoudig om alles vast en los te koppelen hier, vandaar...

Of zou ik de pomp vorstvrij kunnen houden met warmtekabels wanneer het vriest?
Iemand daar ervaring mee?

maandag 21 oktober 2013 - 20:39
Tuinman65

Tuinman65

Ik denk dat een tuinliefhebber meer problemen en meer werk heeft om zijn planten de winter door te helpen dan met een pomp.
Leo
maandag 21 oktober 2013 - 23:37
ErikL

ErikL

De planten hier zijn nogtans gek op die pomp in de zomer, want die zorgt namelijk voor hun watervoorziening tijdens de droogteperiode...
maandag 21 oktober 2013 - 23:54
alloo

Alloo

Erik,u moet niks loskoppelen,op elke pomp is een boutje voorzien om het water af te laten.
groetjes Fons
dinsdag 22 oktober 2013 - 11:50
ErikL

ErikL

Hey Fons,

In de handleiding staat inderdaad beschreven dat je het water kan weg laten lopen door een bout los te draaien. Maar er staat ook bij dat de pomp vorstvrij moet worden opgeborgen?
dinsdag 22 oktober 2013 - 12:15
alloo

Alloo

Erik,een pomp waar het water is afgelaten ,vriest niet meer kapot ,en dat opbergen is voor niets nodig ,ik vermoed toch dat de pomp in een garage of onder een afdak sta ,dus gewoon het water aflaten ook de leidingen en laten staan ,als ge ze terug in gebruik neemt ,wel opgieten.

groetjes Fons
dinsdag 22 oktober 2013 - 16:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon