menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klaver

Kristien53

Kristien53

Bij de jaarlijkse beurt van snoeien en onderhoud in mijn tuin ontdekte ik dit jaar heel veel klaver als onkruid , niet de gewone maar de paarsachtige , diep geworteld en met gele bloempjes.
Bij nader zoeken heb ik de naam gevonden denk ik en kwam terecht bij "klaverzuring".
Een mooi maar erg vervelend onkruid!
Nu ben ik op zoek naar een middel om het te vernietigen want het is een woekerplantje dat overal tussen groeit! (heb round-up al geprobeerd maar niet écht een goed resultaat , plant komt steeds terug)
Beste dank aan wie me kan helpen.
Kristien
vrijdag 27 september 2013 - 09:27
Driez

Driez

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=11&tid=20110
vrijdag 27 september 2013 - 12:50
Lino

Lino

Ja, de enige remedie is elk plantje individueel uitgraven.
Ik heb me er deze zomer eens mee beziggehouden.
In droge zandgrond ging dat goed: elk plantje ondergraven en dan uit het zand halen: ze hebben een vrij lange wortel die je er nooit kan uittrekken als je niet een eind in de grond gaat.
Waar dat niet kon (tussen struiken o.a.) gewoon elk plantje dat de kop opsteekt verwijderen.
In ieder geval nooit in zaad laten komen, want dan ben je weer voor een jaar zoet.
zaterdag 28 september 2013 - 16:58
herbert

Herbert

Gewoon laten staan, de bijtjes hebben er een lekkernij aan, zeker niet sproeien met chemie dan gaat niet enkel het plantje dood maar ook het bijtje. En Einstein zei eens 'Als er geen bijtjes meer zijn geef ik de mens nog 4 jaar
woensdag 2 oktober 2013 - 18:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon