menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid op paden

Ga naar meest recente reactie

rogerpiesse19

Rogerpiesse19

Beste tuinliefhebbers
Ik heb een probleem op de paden in de tuin.

Ik stuur hierbij twee foto's

Kan iemand me zeggen wat dit is en hoe ik dat moet bestrijden
zondag 8 september 2013 - 13:03
vloeiende

Vloeiende

Ik zie niet veel fotos maar ik heb onlangs kokend water geprobeerd op onkruid tussen kassei en het helpt wonderwel. Ik heb het geprobeerd omdat in openbare ruimtes dit ook toegepast wordt en ik het wilde testen. Na +- 7-8 weken is er terug straatgras aan het uitkomen.
zondag 8 september 2013 - 19:16
buitenman

Buitenman

De foto's zijn in uw niet zichtbaar. Dit jaar heb ik kennis gemaakt met een voegzand wat het onkruid weert. Ik heb wel de paden eerst met een voegenkrabber schoongemaakt ( m.n. tussen de kinderkoppen) en daarna ingevoegd met dit zand en over was mijn probleem met het onkruid. In mijn tuinfoto's staat ook een foto van een pad zodat u kunt zien hoe dit uit ziet. Het is verkrijgbaar bij de Gamma en het heet Dansant. Hoe te gebruiken staat op de zak. Ideaal !!! Het was wel een karwei om de voegen eerst onkruidvrij te krijgen, maar nu geniet ik met volle teugen van mijn onkruidvrije paden.

Tuingroeten,

Buitenman
woensdag 27 november 2013 - 21:40
Polplastron

Polplastron

Zelf gebruik ik een roofingbrander om het onkruid twee keer te schroeien. Dat is even een werkje, maar daarna blijft het een hele tijd weg en het is nog altijd ecologischer dan alle pesticiden waarvan de residuen zich opstapelen in de bodem.
donderdag 28 november 2013 - 08:04
valist

Valist

Ik meng invoegzand met keukenzout, half voegzand en half keukenzout mengen in een emmer en dat tussen de voegen inborstelen. Wanneer zout vochtig wordt door dauw of nat door regen gaat het het onkruid ook dood.
donderdag 28 november 2013 - 16:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon