menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies bij Serre - Alvast Bedankt

moerenhn

Moerenhn

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op deze forum maar ook in het moestuinplezier

ik heb namelijk wel behoorlijk de smaak te pakken en ik zou jullie raad willen vragen.

ik zou namelijk graag een serre kopen.
Na een week intensief zoektocht, heb ik moeten vastellen dat de serres niet goedkoop zijn .

Nu ik heb wel 1 serre gezien dat prijs nog in orde is namelijk 394 euro.
voor die prijs is het een serre van 4,6 mm2 van het merk Palram. (zie foto)
deze is gemaakt in aluminium.
het dak is bedekt met polycarbonaat platen dubbelwandig.
hierbij is er ook een dak venster met een automatische opening.
nu waarover ik mij zorgen maak is de wand deze is bedekt met polycarbonaat enkel wandig 0,7 mm , Is dit niet te fijn ?

Een andere optie is een serre zelf te gaan maken.
ik had gedacht aan een grootte van +- 2M breed, 3 meter lengte en wandhoogte 1.8 en nok hoogte 2m20.
deze zou ik maken in hout bevestigd in beton door draadstangen van 10 en bedekt met Hytilux folie.
nu zou ik de Hytilux folie misschien dubbel leggen

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 16 mei 2013 - 10:11
Visio

Visio

Heb deze serre ook al eens bekeken en wil ook wel eens weten wat de experten over de dunne platen denken.
Zijn er op het web ook goede sites te vinden met uitleg over hoe je zelf een serre bouwt?
Met liefst bouwtekeningen bij
donderdag 16 mei 2013 - 10:34
HDG

HDG

Hallo,
Let bij dergelijke serres zeer goed op hoe diep die platen in de groeven steken.
Indien die groeven 1 cm diep zijn en er zit ook nog een beetje speling op de platen dan zullen bij rukwinden de platen om je oren vliegen. Die buigen gewoon door en vliegen er uit.
Ik had vorig jaar zoiets gekocht(heb daar elders mijn mening al over gegeven) en na 3 weken kon ik reeds 5 maal de platen gaan zoeken in de buurt.
Ik heb toen die serre afgebroken en een degelijke glazen kast met veiligheidsglas gekocht. Dubbele kost dus.
Dus, bezint eer ge begint.
Groetjes
Hedwig
donderdag 16 mei 2013 - 13:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon