menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kapot gazon

Ga naar meest recente reactie

tipsie

Tipsie

Een groot stuk van mijn gazon is gewoon weg door het veelvuldig plassen van mijn hond. Is hier iets aan te doen?
zaterdag 10 maart 2007 - 18:57
deHaan

DeHaan

Hond niet meer op het gazon laten.
zondag 11 maart 2007 - 00:07
brompie

Brompie

stukken gazon uitsnijden en opvullen met nieuwe grasmat, de hond aan je schoonmoeder verkopen
Grt
dinsdag 13 maart 2007 - 18:58
corrielat

Corrielat

foei brompie, er zijn ook brave schoonmoeders, behalve die van mij, zij toevallig niet,
woensdag 14 maart 2007 - 17:48
Esem

Tekst aangepast

Esem

Zolang je de hond op het gazon zijn behoefte laat doen zal er weinig aan te doen zijn.
Eerst de oorzak aanpakken voor je het gazon gaat aanpakken.
Je kan het stuk waar de hond het gras heeft kapot gemaak verwijderen met een hark,alles een beetje losmaken en terug inzaaien met speciaal daarvoor gazonzaad,dat vlugger kiemt dan het gewoon zaad
Er bestaat speciaal gazonzaad om kale plekken in te zaaien en heeft dikwijls een groene coating rond het zaad.
Gr Esem,
ps Je moet je schoonmoeder niet de schuld geven van alles ,want iedereen heeft zijn gebreken,hé corrielat en brompie

We benne op de wereld om mekaar om mekaar te helpen niewaar
Leen Jongewaard.
Nog een prettig weekend aan iedereen.
vrijdag 16 maart 2007 - 01:14
tipsie

Tipsie

Bedankt voor de tip, Esem. Mijn hond van het gazon weg houden wordt moeilijk en hem aan mijn schoonmoeder verkopen, daarvoor zie ik mijn hond veel te graag.
Trouwens , mijn schoonmoeder is ook wel een lief mens...
Groetjes
vrijdag 16 maart 2007 - 09:55
Bowie

Bowie

Baken ergens een stuk af waar hij zijn behoefte kan doen. Je zal er wel tijd moeten insteken om hem dat aan te leren.
Telkens als je ziet dat hij zijn behoefte wilt doen, hem op dat afgebakende stuk zetten.
Met veel geduld zal hij dat uiteindelijk wel aanleren.

vrijdag 16 maart 2007 - 10:02
brompie

Brompie

Hallo lieve mensen.
Ik bedoelde niets ten nadele van welke schoonmoeder dan ook, zelf had ik ook een lieve schoonmoeder
Oke, ik geef roe dat ik mijn hond ook niet aan haar verkocht heb maar ze heeft ook nooit gevraagd of ik hem kwijt wou.
Maar effe serieus de tip om een deel van je tuin af te zetten lijkt mij erg zinnig jij blij hond blij.
Grt Brompie
zaterdag 17 maart 2007 - 16:00
Adrienne

Adrienne

Hallo,

Zoals Tania schrijft, het heeft wat tijd nodig maar .... elke hond kan je het aan leren !!!
Wij hebben al jaren een hondentoilet in de tuin.
Gawoon enkele weidepalen met draad of betonnet,
zet er een mooie klimplant tegen en iedere bezoeker
vind het reuze om nog maar te zwijgen over je viervoeterke.
maandag 26 maart 2007 - 19:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon