menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Betontegels versus natuursteen graniet

Ga naar meest recente reactie

Tineke

Tineke

In de zomer wordt hier het terras aangelegd (gericht op het zuiden, 37m
zondag 5 mei 2013 - 08:51
Feniks

Feniks

Wij kampten ook met het dilemma, een zonnige betontegel of natuursteen. Uiteindelijk is het toch ook natuursteen geworden, een Kandla Ochre. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ze zijn wel iets moeilijker te plaatsen, omdat ze verschillende diktes hebben, maar voor een vakman mag dit geen probleem vormen. We hebben ze zowel op ons (overdekt) terras liggen als op het tuinpad, bij het laatste worden ze wel wat groen in de winter (en op de schaduwplaatsen), maar jaarlijks schrobben met azijn houdt ze terug schoon. Dat er wat mos tussengroeit (op het pad dan) geeft net een natuurlijk cachet, vind ik persoonlijk...
maandag 6 mei 2013 - 11:32
Woumen

Woumen

De rockstone wordt snel groen omdat die zo poreus is, zou ik dus niet nemen. Ik heb de megategels 1mx1m in beton van stone&style type caraue liggen in het kleur arduin. Deze zijn niet zo poreus als de rockstone en toch ook niet te glad. Bij mij worden ze niet snel groen, eens in de twee jaar geef ik ze een poetsbeurt.
dinsdag 7 mei 2013 - 04:02
Tineke

Tineke

Dankjewel voor de antwoorden. Op dit moment verkiezen we ook de natuursteen. We gaan dit weekend eens kijken bij Impermo.
donderdag 16 mei 2013 - 08:59
Feniks
donderdag 16 mei 2013 - 09:09
Woumen

Woumen

Ik heb nog niet veel goeds van Impermo gehoord, slechte kwaliteit van tegels. Je krijgt natuurlijk waarvoor je betaald. Zeker van de vloeren voor binnen zijn er veel mistevreden, van hun natuursteen heb ik nog niet veel gelezen maar ik vrees ervoor.
zaterdag 18 mei 2013 - 10:04
Boerke

Boerke

Ik hoop dat ik u niet teleurstel met het volgende.
Bij ons lag een terras voorlopig in beton (Ong. 30 cm dik) . We gingen naar een vloerder om te vragen voor het aanleggen van een terras in natuursteen . Het eerste wat ze(we hadden meerdere aangesproken voor de prijs) zeiden was dat de beton eruit moest. Als er in de winter water tussen de beton en terras komt vriest het zowiezo op. Stabilis

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 20 mei 2013 - 21:34
Sandra1975
dinsdag 20 augustus 2013 - 14:24
pplakke

Pplakke

hier zit al 25 jaar een beton onder het teras gaf nooit een probleem.
die zit wel 30 cm onder het maaiveld.
ligt mozaik kassei op dus totaal geen geen gesloten voeg.
volgens mij geeft die zelfs aardwarmte door want je ziet de sneeuw er op smelten .
maar ik zie dan vaak op forums dat het normaal niet mag .
kan mischien zijn dat het afhangt van hoe koud het in je woonplaats is.
de paal van het afdak is verankert in het beton bij ons dus dat klopt al.
woensdag 21 augustus 2013 - 17:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon