menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Herstelgazon - kippen

Ga naar meest recente reactie

nickyhellemans

Nickyhellemans

Hoi,

Ik had een vraagje ivm herstelgazon. Ik heb vorig jaar een appartement met tuin gekocht en heb voor het eerst nu dus een tuin te onderhouden. Vorig jaar heb ik dus gazon gezaaid en nu zijn er al dorre plekken door de hond. Ik wil graag gaan verticuteren en dan herstelgazon inzaaien op die dorre plekken. Ik zou dan natuurlijk de hond een aantal weken niet meer in de tuin laten maar ik vroeg me af of ik ook de kippen in hun ren op moet sluiten? Zouden zij die herstelgazon oppikken of schade aanbrengen aan de jonge kiemen? Ik zou zo'n herstelgazon kopen met een coating rond de zaadjes, gezien hier nogal wat bosduiven zitten die er anders zeker mee gaan lopen. Is zo'n coating eigenlijk giftig/schadelijk voor de beesten die het toch zouden binnenkrijgen?

Alvast bedankt!
Mvg,
Nicky.

zaterdag 4 mei 2013 - 09:13
vulk

Vulk

De kippen zou ik zeker in hun ren houden ja.
Sterker nog, als je maar genoeg kippen op een stuk gras steekt, dan verdwijnt zelfs volwassen gras.
zaterdag 4 mei 2013 - 09:30
nickyhellemans

Nickyhellemans

Bedankt voor uw antwoord. Het zijn maar 2 kleine krieltjes hier en ze lopen eigenlijk weinig op het gras zelf. Liever liggen ze onder de boom in het losse zand ofwel zitten de dames te zonnen op een grote steen in mijn rotstuintje. Maar als het beter is om ze binnen te houden, dan zal ik dat natuurlijk zeker doen.

zaterdag 4 mei 2013 - 09:42
jdcoster

Jdcoster

Waarom wil jij bosduiven vergiftigen?
zaterdag 4 mei 2013 - 11:06
nickyhellemans

Nickyhellemans

Net niet, daarom vraag ik net of het schadelijk is. De eerste keer heb ik gewoon graszaad gezaaid, maar dat heeft niets uitgehaald want dan kwamen de bosduiven alles gewoon oppikken. Nu blijkt er dus graszaad met een coating te bestaan waarvan gezegd wordt dat de beesten het niet zo interessant zouden vinden. Maar ik vraag me af waaruit zo'n coating dan bestaat en of het misschien schadelijk zou zijn als ze er toch iets van binnenkrijgen?
zaterdag 4 mei 2013 - 11:11
jdcoster

Jdcoster

Tegenwoordig komen er meer en meer zaden in omloop met coating. Die coating kan een eerste bemesting inhouden, nogal onschuldig, maar ook voor vogelafweer en daar vind ik weinig over en ben ik altijd een beetje bang dat men een probleempje oplost en er meer andere cre
zaterdag 4 mei 2013 - 11:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon