menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinafsluiting voor rijwoning

Ga naar meest recente reactie

mouton

Mouton

Wij zijn samen met onze dochter van 21 een rijwoning aan het renoveren.
Ik pieker me suf over de mogelijkheden van een mooie, originele tuinafsluiting tussen de buren.
Privacy vind ik wel een must , in een tuin kom je tot rust!
Dus, wie me kan helpen...graag.
zaterdag 13 april 2013 - 06:37
Rowie

Rowie

Het is bijna onmogelijk om hierin een goed advies te geven, daar een tuinafscheiding erg afhankelijk is van stijl van huis en tuin, budget, persoonlijke smaak
zaterdag 13 april 2013 - 08:03
jdcoster

Jdcoster

Hagen:
vergen regelmatig snoeiwerk langs twee zijden en als de buren daar niet willen aan meewerken, of ze niet de de perceelsgrens willen moet men er al minstens een 1/2 meter vanaf blijven. Ze worden daardoor minder gebruikt bij rijwoningen.
Muren in betonplaten:
Zijn minder mooi, duur en een zware karwei om te plaatsen. BAJ, een bedrijf uit het Limburgse denk ik, produceert er met een hout-,baksteen- en natuursteenmotief en in verscillende kleuren. Die zijn al mooier.
Houten schuttingen:
Nemen weinig plaats in, goedkoper in aanschaf en tamelijk makkelijk te plaatsen.
De afgebeelde panelen moesten iets verzaagd worden om tussen de betonpalen te passen. Ook die combinatie is dus mogelijk. Mooi aangekleed met wat goedgekozen planten kan dit ook mooi zijn.
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
Hier ziet u ongeveer de volledige lengte van de tuin. De Breedte is slechst 4,5 meter. Als verticale beplanting werden druivelaars, klimrozen, leiperen en een vijgenboom gebruikt.
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zaterdag 13 april 2013 - 08:57
Gehenna

Gehenna

Wij hebben wat problemen gehad omdat een afsluiting binnen de zoveel afstand van je buren een maximale hoogte mag hebben van 1.2 of 1.5m en moet doorzichtig zijn (bij ons toch)
Die van ons (achterin) is 2.20m.
De zijkanten mogen we niet doen omdat de buren er niet akkoord mee gaan wegens minder zon (niet dat ze ooit in de tuin komen)
Die van hierachter gelukkig wel maar het is toch een hele discussie geweest zelfs al waren de achterburen akkoord met de houten afsluiting op voorwaarde dat ze hun kant in de kleur mogen doen die ze zelf willen.

Best toch informeren, zeker bij de buren of ze akkoord gaan.
zaterdag 13 april 2013 - 13:33
Rowie

Rowie

@jdcoster: wat een prachtige Brugmansia op de foto ! Hoe overwintert die ? De mijne staat koel maar sterft dan telkens toch weer zover af dat ik nog nooit een zo mooie en hoge plant heb kunnen opkweken. Ben benieuwd naar uw tips en trucs !
zaterdag 13 april 2013 - 16:46
jdcoster

Jdcoster

@ Rowie
Dat is het tuintje van mijn dochter. Als ik er over heb plaats ik ze daar.
Ik overwinter ze in een hoge en ge
zaterdag 13 april 2013 - 19:03
Polplastron

Polplastron

Dochterlief boft wel met zo'n pa!
zaterdag 13 april 2013 - 20:53
mouton

Mouton

Is dit bericht voor mij? Zo ja, ik ben een MA, en ja, zij boft en ik ook, zij is veganist en ziet doodgraag dieren maar is niet zo goed met planten
zondag 14 april 2013 - 11:40
Polplastron

Polplastron

Nee, 't was voor Jcoster! Maar jij bent ongetwijfeld ook een goede moeder hoor!
zondag 14 april 2013 - 11:42
mouton

Mouton

Mss ben ik dat wel mer de pc haat ik! Hoe moet ik op het forum de andere gebruikers antwoorden? Ik kom steeds bij u terecht! Straks in de tuin werken, dat is meer mijn ding en maakt mijn hoofd leeg!
zondag 14 april 2013 - 11:52
Patattenriek

Patattenriek

Gewoon op antwoorden klikken en neerpennen.
zondag 14 april 2013 - 12:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon