menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prikroller

Ga naar meest recente reactie

wernerman

Wernerman

op de site van tuinadvies gevonden : prikroller.

Een prikrol - gazonverluchter is een ideale toestel om uw gras / gazon te verluchten.
Door het gazon te beluchten breekt de bodem open en kan niet alleen het regenwater makkelijker weg, maar geraken voedingstoffen en zuurstof makkelijk tot bij de wortels van het gras.
Hierdoor bekom je niet alleen een mooie, stevige groene grasmat, maar krijgt mosgroei eveneens geen kans.

Harde grond regelmatig beluchten met een prikrol verbeterd de afwatering.

Licht van gewicht en eenvoudig te bedienen door het toestel voort te duwen aan de handgreep.
Stalen gazonverluchter met lange, stevige pinnen. De pinnen maken 155 gaten per m
maandag 4 maart 2013 - 08:18
kurt

Kurt

Beste Wernerman,

De prikrol haalt geen viltlaag weg uit uw gazon. De rol zit vol stalen nagels die in de grond worden gedrukt waardoor de harde bovenlaag wordt gebroken en er terug lucht en voeding sneller tot bij de graswortels kan geraken.

Dat het werkt is zeker. Vorig jaar bv van een klant vernomen dat hij een deel van zijn gazon had bewerkt met zijn prikrol en door omstandigheden er enkele weken niet aan had kunnen verder werken. Na enkele weken zagen ze dat het gras waar hij er overheen had gereden al merkbaar donkergroener was dan het deel dat nog niet was belucht.

De prikrol is massief en heeft ook een handvat om het makkelijk vooruit te duwen. Het best doe je dit als de grond er wat malser bij ligt na bv een regenbui.

Mvg,
Kurt
maandag 4 maart 2013 - 08:29
Wannus

Wannus

Hallo
Zijn er hier nog leden op het forum die een prikrol gebruiken
om te verluchten , zo ja
heb je daar resultaat van .Is het werkelijk beter voor gazons.
Ik heb nog nooit een gazon bewerkt met een prikrol .
Aangezien de gazons die ik onderhoud niet zo groot zijn ,
zou ik wel een aankopen .
Anderzijds verticuteer ik bijna nooit .
Tenzij ik het gevraagd ben .
Ik heb
maandag 4 maart 2013 - 17:32
wernerman
dinsdag 5 maart 2013 - 08:12
Wannus

Wannus

Beste wernerman
Ik heb wel duidelijk bovenaan je eerste bericht goed gelezen ,
en ook onderaan de informatie over Prikrol gazon .
Maar ik heb eens raad gekregen indien je verticuteerd ,
dat het nutteloos is om dan nog met een prikrol te bewerken.
doordat je verticuteerd maak je al de bovenlaag los ,
wat is het nut dan om nog eens te bewerken met een prikrol.
Daarop wil ik graag enkele antwoorden .
Groeten
dinsdag 5 maart 2013 - 12:52
jcjab

Jcjab

Na al de regen van de laatste weken is mijn gras net een spons geworden: als ik erop stap (wat ik zoveel mogelijk vermijd) komt er water naar boven. In het voorjaar verticuteer ik regelmatig, maar dit is nu wel het ergste dat ik meegemaakt heb. Nu verticuteren lijkt mij niet een goed idee.
Zou het gebruik van een prikroller (gaat dieper dan verticuteertoestel) gecombineerd met verticuteren beter resultaten opleveren,
Dank bij voorbaat de reacties.

maandag 18 september 2017 - 11:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon