menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuin puppy-proof maken

TuinmanTom

TuinmanTom

Hallo, we hebben sinds kort een hond, hij is nu nog maar 3 maand oud. Ik ben me natuurlijk al aan het inlezen wat dit betekent voor de tuin, uiteraard een afgesloten omheining, zodat hij niet wegloopt, hehe...
Ook let ik op met giftige planten, ik wist al dat meiklokjes giftig zijn, ze zijn er nu nog niet, maar verplant ik deze nu al best naar een deel van de tuin waar hij niet kan komen? Klimop is blijkbaar ook giftig, dat staat hier en daar erg achterin, ik betwijfel dat hij er echt aan kan.

Ik heb wel gemerkt, een pup is erg nieuwschierig en gaat in alles -maar dan ook alles- eens in bijten
Maar als het slecht smaakt, zal hij het wel snel uitspuwen en niet snel opnieuw proberen. Bieslook bvb, lijkt hem slecht bevallen te zijn en hij blijft er al af.

Zijn er hier nog mensen met een hond en hou je daar rekening mee in de tuin, zet je soort hekjes om ze uit bepaalde delen van de tuin te houden, of andere tips zijn erg welkom.
woensdag 6 februari 2013 - 16:49
erice

Erice

Er zijn wel meerdere giftige planten o.a. vingerhoedskruis, taxus, rabarber, lupine, lathyrus, gouden regen en tulpen- en narcisbollen. Er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn... maar deze heb ik in mijn eigen tuin staan....achter een hek...
Ook de tuinslang opruimen is een goed idee. puppies kauwen nogal graag ergens op
woensdag 6 februari 2013 - 17:59
Bombycilla

Bombycilla

ja ik heb ook een hond,ze komt van pup af overal in de tuin.
heb net als bijna iedereen planten staan waarvan men zegt dat ze giftig zijn,nooit probleem geweest.
zoals je zegt ze bijten overal een keer in maar eten doen ze de planten niet,ook wordt de giftigheid van planten vaak schromelijk overdreven.
woensdag 6 februari 2013 - 19:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon