menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Versteviging ondergrond grind.

Ga naar meest recente reactie

Kiepie

Kiepie

Hallo allemaal, ik heb een vraag over de aanleg van de tuin. Wij hebben een grote tuin die momenteel voor 90 procent uit onkruid bestaat. Wij willen dit gaan aanpakken en proberen om deels een mooier grasveld te cre
zondag 6 januari 2013 - 10:06
jdcoster

Jdcoster

Het zal al moeten een dikke (en brede)betonlaag zijn, eventueel met een wapeningsnet, om geen schade te ondervinden van een tractor. Bij mij zou een tractor niet in de tuin mogen, dan zwoeg ik nog liever een ganse dag met een kruiwagen. Zo'n verloren oppervlakte alleen al, zou mij tegen houden.
Hebt u al overwogen om dat hout met een ander vervoermiddel daar te brengen ? Is dat hout voor u zelf? Kan die houtbergplaats soms niet mooi ingepast worden op een betere plaats? De verhuis van die bergplaats kan misschien op termijn nog goedkoper uit komen?


zondag 6 januari 2013 - 10:42
vloeiende

Vloeiende

Een dun laagje cement heeft geen zin, dit wordt gewoon stuk gereden door een tractor.
Teelaarde bovenaan uitgraven, hoe dik die bij u zit kan ik niet zien maar minstens 25/30 cm diep. Aarde elders in tuin verwerken of afvoeren. Fundering aanbrengen in steenslag 00/32 of 32/56 of gebroken beton/steenpuin en aantrillen per laag van 10/15 cm. Totale dikte fundering minimum 25cm. Hierbovenop kan je dan vb grasdalsubstraat aanbrengen (is op lavabasis) en in dit substraat gras zaaien. De traktor zal hier kunnen over rijden zonder problemen, wel staan er serieuze kammen op deze banden die zouden nog kunnen insporen bij nat weer. Indien je dit enkel doet voor eigen houtaanvoer zijn de bemerkingen van jdcoster zeker in overweging te nemen
zondag 6 januari 2013 - 10:56
Driez

Driez

Voor een tractor met aanhanger zou ik ook 30 cm fundering van gebroken puin leggen. Zorg er wel voor dat je gekeurd puin te pakken krijgt, zodat er niet te veel asbest en toestanden bij zit.
zondag 6 januari 2013 - 11:17
Kiepie

Kiepie

Bedankt voor de antwoorden. Hier waren we al bang voor. Het zal wel uitlopen op het hout buiten de tuin laten storten en dan met de kruiwagen naar de houtopslag rijden. Dat is dan wel een metertje of 50 rijden per ritje . Verplaatsen van het houthok is geen optie omdat de stookruimte ook achter ligt.
zondag 6 januari 2013 - 11:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon