menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

We zijn onzen fransen hof aan het schoonmaken

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

een hele karwei.....maar we zien er een eind aan komen

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 21 november 2012 - 08:31
myriam56

Myriam56

ander stuk van tuin

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 21 november 2012 - 08:32
annis

Annis

Nog een heel karwei. Zitten er bij jullie ook zoveel stenen in de grond. Bij een vriendin van mij die in Frankrijk is gaan wonen hebben ze veel stenen in de grond.

Annis
woensdag 21 november 2012 - 09:14
myriam56

Myriam56

Gho, breek onze mond niet open... enorm, maar als dat nog niet genoeg is, hebben ze van alles in de grond begraven...

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 21 november 2012 - 09:20
myriam56

Myriam56

De eigenaar waar we onze boerderij van hebben gekocht, heeft tegen onze boerderij nog een stuk waar kippen op lopen
en uiteraard op zijn frans aangekleed... zie foto

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 21 november 2012 - 09:26
myriam56

Myriam56

nog wat ! Ons vinden ze knettergek omdat we de zaak opkuisen en alles afvoeren naar het stort

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 21 november 2012 - 09:28
mjohanna

Mjohanna

Je zou van al die steenbrokken een stuk rotstuin aan kunnen leggen,
En is die auto niet heel zeldzaam geworden???
woensdag 21 november 2012 - 11:27
annis

Annis

Bij mijn vriendin hebben ze de stenen gebruikt om paadjes te maken maar je kunt er inderdaad ook een rotstuin van maken.

Annis
woensdag 21 november 2012 - 11:32
Polplastron

Polplastron

Ik zou die oude Citroën ook laten staan en hem als blikvanger in de tuin zetten met wat mooie pasteltinten errond! Mooi contrast en écht op z'n Frans!
woensdag 21 november 2012 - 16:16
myriam56

Myriam56

Diene citroen staat bij de gebuur zijn kiekes !! er staat ook nog zo een golfplaten bestelbus merk renault... en andere vieze troep... het is echt niet om aan te zien hoor, wij gaan om het zicht te verdoezelen daar stoofhout stockeren... is een natuurlijke omheining....( hier in deze streek is dat ijzeren scharminkel absoluut geen zeldzaam geval), als je hier een schuurdeur opentrekt , zie je van alles, menig verwoed verzamelaar van echte oldtimers zou hier een gat in de lucht springen, en meestal , gaan die gewoon naar het schroot als het boerderijtje verkocht wordt/is !!

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 21 november 2012 - 16:38
hildavw

Hildavw

Van de nog mooie stukken steen kan je misschien ook hier of daar een stapelmuurtje maken.

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 21 november 2012 - 20:08
myriam56

Myriam56

Goeie avond.... dat zijn we inderdaad ook van plan hoor, maar we hebben eigenlijk zoveel stenen liggen dat we der een klein dorp mee kunnen bouwen en nog bestraten ook...we gaan met niveau's werken zoals op de foto , maar wel niet zo uitgesproken... het straatniveau en de grenslijn van onzen hof achteraan is een verschil van 2,5m ( meschien nu wat minder doordat de smeerigheid der is afgehaald... in elk geval hij zal niet mooi strak als een biljarttafel tevoorschijn komen..). Omdat we dus gite's gaan maken gelijkvloers voor rolstoelgebruikende mensen.... werken we dus zo weinig mogelijk met trappen... Hij is niet echt groot onzen hof( zelfs niet met het tweede stuk erbij) maar toch willen we met hoekjes werken zodat er een beetje een privé sfeertje onstaat op sommige plekjes...we hebben ook een arduinen steen gevonden met een grote uitsparing om graan te malen... en die gaan we gebruiken om een vuurput te creeëren en daarrond een soort van stenen banken want zulke grote stenen hebben we ook uit de grond gehaald ' waarschijnlijk overblijfselen van een kasteel dat ze gejat hebben indertijd, menig huisgevel hier heeft speciale stenen die ooit bij een ander bouwsel hebben behoort...zie foto van 1 van onze achtergevels ( toevallig ligt daarachter zo een vervallen wijnkelder

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 21 november 2012 - 21:05
hildavw

Hildavw

Dit is een foto uit dezelfde tuin van hierboven, nl. een dijk van een tuin, die we met een busreis van Tuinadvies enkele jaren geleden hebben bezocht.

Tuinaanleg & Onderhoud

woensdag 21 november 2012 - 21:14
myriam56

Myriam56

Hey, hilda.... ik denk dat ik foto's gezien heb van toen ze hem aan het aanleggen waren, inderdaad enorm prachtig... wat een liefde en wat een werk... wij zouden ook graag een kleine waterpartij aanleggen, niet te diep, want ik denk dat daar ook regeltjes voor zijn iets met veiligheid voor kids enzo, en we kunnen moeilijk mensen weigeren die kleine kindjes hebben het zal tenslotte een familie-happening worden In elk geval ben ik blij dat er met ons meegedacht wordt om oplossingen te vinden... Op voorhand hartelijk bedankt !!!!!
woensdag 21 november 2012 - 21:24
minouke

Minouke

Myriam,

als je een veilige vijver wilt kan je ook juist onder het waterniveau een rooster leggen.
moest er een kindje of dier in vallen dan liggen ze op het raster.
Foto van wat ik bedoel

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 22 november 2012 - 10:07
myriam56

Myriam56

WAAOOUUUW, dank U wel minouke, dat is een tip die is goud waard....
donderdag 22 november 2012 - 10:43
Tuinman65

Tuinman65

Myriam, op een foto (21/11) zie ik dat de kraanman op die graafmachine hééél verkeerd bezig is.
Wat hij zopas heeft gespit is hij weer aan het vastrijden en dat is zeker op klei nefast voor de structuur van de grond.

Leo
zaterdag 24 november 2012 - 23:31
myriam56

Myriam56

Dag Leo, Het was eigenlijk de bedoeling om de aarde wat in te klinken, wij hebben nog een massa aarde /klei te verstouwen.... en omdat het op die plek toch enorm drassig is zouden wij daar een soort van waterpartij willen maken.....niet groot en zeker niet diep..... als het werk en het weer het toelaat... neem ik foto's, nu is het allemaal wat holder-de-bolder.... er moet zoveel op zo een kleine tijdspanne gebeuren...Dat er al eens belofte's bij inschieten......
groetjes en meschien tot straks....
zondag 25 november 2012 - 07:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon