menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Betonnen platen

luigi

Luigi

Hi ,
Aan de rand van mijn terras heb ik 2 meter grond om planten op te zetten ,en dan betonnen platen , zoals je die in vele oudere tuinen terugvindt. Kan ik hier bvb een beukenhaag voor zetten om deze uit het oog te ontrekken?
Misschien andere voorstellen?

Alvast bedankt.
zaterdag 24 februari 2007 - 20:41
de_lange_van_Bilze

De_lange_van_Bilze

Hallo Luigi,

Waarom verbergen?

Ik heb de platen een laagje verf gegeven en vermits ze bij mij aan de niet zonzijde staan heb ik er een aantal rododendrons en azalea's naast gezet.

Misschien een alternatief om ze niet weg te moeten stoppen achter een haag.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groeten
De lange van Bilze


zaterdag 24 februari 2007 - 21:15
jdcoster

Jdcoster

Ik zou er klimop tegen plaatsen. Dat neemt weinig ruimte in en is een neutrale groene achtergrond om dan weer uw planten tegen te etalleren. Als je dan nog eens kiest voor planten met een andere bladkleur en/of opvallende bloemen kan dat mooi zijn.
I.v.m. de keuze van de betonplaten raad ik u ook aan eens naar WWW.baj.be te kijken. Er bestaan platen die in de massa gekleurd werden en voorzien van speciale structuren(baksteen of planken motief bvb.) Dan moet je ze misschien al niet meer verbergen en besteedt u het uitgespaarde geld aan planten wel daar aan.
Groetjes
zondag 25 februari 2007 - 09:26
Kwest

Kwest

Hallo Luigi,

In mijn vorige tuin had ik ook van die betonplaten, met van die boogjes er bovenop. Lengte 20 m.
Ik heb er wingerd tegen laten groeien.
Voordelen: het gaat ontzettend snel, je hebt een mooie groene achtergrond in de zomer, tijdens de bloei komen er enorm veel bijtjes op af en in de herfst krijgt de tuin een pachtige herfstkleur.
Nadeel: na een paar jaar kwam er nogal wat snoeiwerk aan te pas om de wingerd in te tomen, is bladverliezend.

Ik vond het een goede plant om minder fraaie tuinelementen mee te camoufleren. Ik heb er vorig jaar tegen mijn tuinhuisje geplant.
maandag 5 maart 2007 - 12:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon