menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nu wel of niet haagplanten zetten

Ga naar meest recente reactie

djdave

Djdave

Hoi,
overal lees ik nu "de beste planttijd voor hagen is het najaar".
Ook voor onze tuin zien we uit naar wat her-aanplanting van haagplanten (taxus, leylanddii, ...), maar mijn tuinaannemer spreekt om langs te komen en aan te planten voor midden november 2012.
Nu weet ik niet meer...is het nu of nog November ? Dat lijkt me al gevaarlijk voor koude (je weet wel nooit in Belgié) en planten (met kluit) dan nog in voorraad ?
Dank voor advies
DV
donderdag 20 september 2012 - 20:39
Pieter2

Pieter2

November is ideaal... Dan zijn de meeste planten in voorraad hoor.
donderdag 20 september 2012 - 20:51
Tuinman65

Tuinman65

Voor groenblijvende planten, ook haagplanten zoals Taxus is het nu de beste tijd.
Bladverliezende vanaf begin november.

Leo
donderdag 20 september 2012 - 21:05
Esem

Esem

Het is zelfs voordeliger want nu worden vele haagplanten met naakte wortel aangeboden,en deze zijn voordeliger in prijs dan wanneer je de zelfde planten zou aankopen in pot.

De beste tijd voor het aanplanten is eind september tot half of eind oktober.

Gr E,
vrijdag 21 september 2012 - 09:53
Tuinprins

Tuinprins

Beuken moeten niet te vroeg gerooid worden anders kan dit problemen opleveren met de hergroei. Bovendien drogen wortels van beuken nu veel sneller uit door de hogere temperatuur en dit kan funest zijn. Als je nu al beuken met blote wortel ziet (zijn meestal met een stuk of tien in een pot met tuinaarde gedrukt) in tuincentra dan mooi laten staan. Beuken plant je vanaf november en zorg dat je goede, verse planten aanschaft bij voorkeur van de kweker zelf.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 22 september 2012 - 09:43
Snuitje

Snuitje

september-oktober-november zijn de beste plantmaanden
maandag 24 september 2012 - 07:39
djdave

Djdave

ok, dank voor antwoorden.
Ik onthoud dat alles nog kan in November, en dit wegens "blote" wortels het voordeligst is.
Alhoewel wellicht kans dan ook weer bestaat dat bepaalde populaire haagplanten alweer uitverkocht zijn, niet ?
zondag 30 september 2012 - 14:08
Esem

Esem

De meeste verkooppunten van haagplanten hebben een grote partij die verkocht worden,ook zijn er vele verkopers die zelf hun voorrraad haagplante zelf opkweken en hebben voldoende voorraad.
Dus geen angst je zal zeker wel een voeldoende planten geraken.

Gr E.
zondag 30 september 2012 - 15:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon