menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voorjaarsopkuis

Ga naar meest recente reactie

paard

Paard

Kan er mij iemand helpen? In de tuin staan verschillende soorten bamboe en riet. Alles is ingekuipt, maar er zou toch een groot deel uit moeten. Weet iemand een efficient werkmiddel om uit te stekken??

Ook had ik graag een langbloeier van een kleurrijke struik geplaatst om het zicht van mijn tuinhuis een beetje te verdoezelen. Geen klimplant want er loopt een paadje langs.

Sugeesties?

Groeten
woensdag 21 februari 2007 - 16:11
hugo

Hugo

heb je vraagje naar hier verplaatst, zal je meer respons krijgen

groetjes
woensdag 21 februari 2007 - 17:19
annis

Annis

Een vlinderstruik bloeit lang en blijft ook lang in het groen in de winter. Deze moet wel in het voorjaar gesnoeid worden en dan zal het een tijdje kaal blijven. Maar als er een paadje langs loopt hoe breed is het stukje grond dan. Een vlinderstruik kan nog wel breed worden

Annis
woensdag 21 februari 2007 - 17:32
paard

Paard

Goeie Morgen,

Thanks voor de sugestie.

Het is eigenlijk maar een smal strookje vrij (1,5m). Mijn man wilt er braambessen of iets dergelijks plaatsen. (als het maar produceert), maar ik heb toch liever een geurig bloemetje.
Dus....zal ik mijn overtuigingskracht nodig hebben.

Hoe hoog wordt zo een struik?

Anja
donderdag 22 februari 2007 - 08:34
annis

Annis

De Vlinderstruik kan 2m tot 3,50m hoog worden afhankelijk van het soort .

Annis
donderdag 22 februari 2007 - 16:58
miema

Miema

Hallo, Paard. Wij hebben dit weekend grote struiken grassen uitgedaan,wij hebben een electrische
beitel gehuurd voor de kluit in stukken te doen,en dan met de spade uitgespit.Dat ging vrij goed
allesinds beter dan vorig jaar uitgespit met de spade zonder beitel niet te doen
Groeten Miema

zondag 4 maart 2007 - 19:54
annis

Tekst aangepast

Annis

We zijn op dit moment bamboe uit aan het doen maar dat is een (klere) werk. We hebben drie grootte struiken ze zijn in de bloei en moeten dus verwijderd worden. Dat met die electrische beitel is wel een idee. Nou zitten de wortels niet diep maar het zijn flinke brede kluiten en te zwaar om te tillen dus hak je ze door midden met de spade maar dat is een hels karwei.
Miema bedankt voor de tip.

Annis
.
zondag 4 maart 2007 - 20:34
paard

Paard

Dank je voor de tip van de electrische beitel. Mijn man en ik zullen u heel dankbaar zijn. Waar heb je die gehuurd? ik heb al eens gebeld naar Huurland maar die hoorde het ergens donderen.

Anja
woensdag 7 maart 2007 - 15:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon