menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potgrond in bloembakken uitgedroogd.

Ga naar meest recente reactie

Wannus

Wannus

Dag
In sommige bloempotten en bakken is de potgrond
volledig uitgedroogd , bijgevolg dat bij water geven
het er even snel weer uitloopt .
Is hier een oplossing voor dit weer te herstellen.
Voor bloemen te onderhouden heb ik weinig ervaring
gr
woensdag 22 augustus 2012 - 08:52
Esem

Esem

Als je de bloempotten kan verplaatsen,zet ze dan in een grote schaal(plastiek)en geef water,al het water dat door de potgrond loopt blijft in de schaal en zo kan de potgrond weer voldoende water opnemen.
Laat deze enkele uren tot een dag staan en het probleem is opgelost,met deze dat de planten niet te lang hebben droog gestaan,anders is het misschien te laat en sterven de planten verder af.

Het is het proberen waard.

Groeten Eddy,
woensdag 22 augustus 2012 - 13:03
Wannus

Wannus

Dank voor deze tip.
Gr
woensdag 22 augustus 2012 - 18:27
jdcoster

Jdcoster

Ik boor nooit de gaten in de bodem door maar laat de bodem waterdicht blijven. Wat ik wel doe, is gaten boren in de zijwand, een paar centimeter boven de bodem.
Dan ben ik er altijd van verzekerd dat er een voorraadje water in de bloembakken kan blijven staan.
vrijdag 24 augustus 2012 - 00:30
Wannus

Wannus

Dat lijkt me ook een goed idee
Dank ervoor
Gr
vrijdag 24 augustus 2012 - 18:31
Wannus

Wannus

T'is waarschijnlijk moeilijk bloempotten te vinden
zonder gaten in de bodem .
Gr
vrijdag 24 augustus 2012 - 18:41
jdcoster

Jdcoster

In de bloembakken in terracotta zijn ze er meestal reeds in voorzien. In de plastiekbakken moeten de bestaande uitsparingen nog doorgeboord worden.
In bepaalde sierpotten uit het verre oosten zijn ze er reeds in, in weer andere dan niet.
Niets belet ons van er een stukje folie (of de bodem van een petfles of wat dan ook) op te kleven met een ruspje TEC7 natuurlijk en zelf gaatje te boren waar we ze willen.
Samen met de bloempotten of bloembakken, de bijhorende schalen er bij kopen is natuurlijk eenvoudiger... .
vrijdag 24 augustus 2012 - 22:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon