menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kantensijden met Wolf-Garten kantensnijder RB-M

Ga naar meest recente reactie

JohanDC

JohanDC

Hoi,

Ik heb de volgende situatie. 80 m aan taxusplanten bij de bodem afgedekt met worteldoek. Dit worteldoek is aan de kant van het gras twee slagen rond een plat latje gedraaid en vastgeniet. Ik kan met de grasmaaier net op het latje rijden en daardoor het worteldoek niet beschadigen. Maar het gras groeit aan de rand plat over de doek heen en wordt daarom niet gemaaid.

Ik heb daarom de Wolf-Garten kantensnijder RB-m op het oog. Maar ik had graag toch een reactie van een of meerdere tuinliefhebbers die het dingen hebben en/of kennen en er iets nuttigs over kunnen vertellen. Hoofdzaak is natuurlijk dat ding doet wat hij moet doen.

Groeten,

Johan
maandag 6 augustus 2012 - 11:21
Lino

Lino

(even een foto opgezocht)
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 7 augustus 2012 - 08:20
Polplastron

Polplastron

Ik heb zo'n gereedschap. Niet van Wolf, maar van een ongekend merk. De mijne is al vele jaren oud: hij was nog van m'n vader zaliger geweest.

Je hebt wel wat kracht nodig om het ding voort te duwen, maar je kan heel mooi de kantjes volgen en eens je het doorhebt hoe je ermee moet werken is het, naar mijn mening, best iets handig.

Na het afsnijden, moet je natuurlijk wel nog de losse stukjes oprapen en/of uittrekken.

Groeten,

Pol
dinsdag 7 augustus 2012 - 10:41
sophora

Sophora

Ik heb vele meters kanten af te steken en daar ik geen mooi Engels gazon heb maar meer een groen gazon dat mooi oogt de dag dat het gemaaid is en daarna verandert in een klaver,paardenbloem, madeliefjes gazon... moet ik toch om de veertien dagen mijn kanten onderhanden nemen. Ik doe dat met zo een halve maan kantensteker en dat gaat vrij vlot
Daar ik een ander oplossing zocht heb ik me verleden jaar in occasie een kantensnijder met benzine gekocht. Ik heb hem dit jaar een maal kunnen gebruiken want als het nat is kan men er niets mee aanvangen.
Dus volgens mij is de ronde kantenafsteker het handigste.
sophora
dinsdag 7 augustus 2012 - 16:31
JohanDC

JohanDC

Bedankt voor jullie reacties. Wanneer het weer iets vochtiger is ga ik voor de kantensnijder van Wolf. Door een erfenis van mijn nonkel heb ik nu zelfs twee ronde kantenafstekers van Gardena. Maar om zo regelmatig 80 m kanten te moeten onderhouden draagt niet mijn voorkeur weg. Ik rol er toch liever over. Op een Duitse verkoopwebsite heb ik ondertussen goede waarderingen gelezen. Enkel de eerste keer zou zo'n kantenafsteker toch nog nuttig kunnen zien om alles eerst eens door te snijden.
maandag 20 augustus 2012 - 12:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon