menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Schrale gazon Grasmatten

Ga naar meest recente reactie

Bram84

Bram84

Hey allemaal,

Mijn eerste berichtje hier....

Ik heb rond april grasmatten gelegd en zoals aanbevolen dagelijks gesproeid, lang niet op gelopen... bla bla bla...

Heb die afgemaaid zoals ze zeggen (maximum 50% van de lengte per keer afmaaien) De eerste maanden ging dat goed, maar her en der begon die gazon er dun uit te zien... nu vorige week nog korter gemaaid omdat ik dan dacht dat die gazon wel steviger ging worden, en volledig zou dicht groeien, maar zie toch geen verbetering. Stond eerst te lang de gazon, vandaar dat ik korter gemaaid heb Denk nu nog een 3 a 4cm

Vind persoonlijk dat er te weinig grassprietjes staan per m² (en nee, kga ze niet tellen) Je ziet door de gazon verdorde sprietjes liggen, die vasthangen aan de plantjes (dus het is géén achtergebleven gras van de vorige maaibeurt.) Hoe krijg ik een mooi stevig gazon? iemand hetzelfde probleem? Te veel regen gehad? Moet ik iets van meststof geven?

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 22 juli 2012 - 09:06
Esem

Esem

Ik denk dat je dat vooral moet gaan doen,je grasmat voeding geven,je zal zien dat het gazon zich na enkele weken zal herstellen.
Het is toch bijna 3 maanden later na het aanleggen van de gazon.
Zeker doen.

Gr Eddy,

Ps laat na enkele weken tot een maand nog maar eens een foto zien van je grasmat.
zondag 22 juli 2012 - 09:20
Bram84

Bram84

daarstraks naar de winkel gereden, en meteen bemest. Vanaf wanneer mag ik de gazon terug maaien? Beter een week of 2 niet aankomen en alles zijn werk laten doen? of gewoon maaien zoals anders...

Alvast bedankt voor de tip!

Die foto komt er zeker!
zondag 22 juli 2012 - 18:49
Tuinman65

Tuinman65

Die slechte staat kan meerdere oorzaken hebben :
- mindere kwaliteit graszoden
- verkeerde of helemaal geen grondwerken
- geen basisbemesting
enz...
Je schrijft dat je 50% van het gras afmaaide. Eigenlijk mag je per beurt maar 1/3 maaien.



Leo
zondag 22 juli 2012 - 20:35
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb de foto nog eens goed bekeken. Dit zou wel eens een ziekte kunnen zijn zoals voetrot.
Komt vaak voor in natte zomers.

Leo
zondag 22 juli 2012 - 20:38
Bram84

Bram84

Nat was het zeker de afgelopen weken. Heb nu wel bemest. Komt wel terug goed zeker? (hop ik althans)

Grandwerken zijn op voorhand wel gebeurd hoor. Alsook bemesting. Grasmatten kwamen van Grasmatten Ooms... Werd me aangeraden. Soit.

Zal binnen enkele weken nog wel eens iets posten of het al dan niet verbeterd is of niet.

In ieder geval bedankt!
dinsdag 24 juli 2012 - 11:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon